Sunday, August 14, 2005

BERJEREBU....

hi, bgn awal aku hari ni....1st time weekend bangun awal....cuaca pun mendung je...cam nak hujan ribut petir je..tp hujan pun tak turun2 lagi...cuma mcm baru nak hujan....tapi, sebab jerebu ni...hujan dia pun bau asap...susah betul, skrg ni....lepas satu2, bala dtg...lepas gemba bumi, jerebu plak...raja fahd pun dah mati...betul ke ramalan2 tu ek ? kalo betul, nampak sgt kiamat dah dekat kan ? hai, amal ibadat aku pun tak cukup lagi...harap2, kiamat lambat lagi la...tak berlaku dlm zaman ni....bila baca, cerita pasal kiamat, aku rs takut sgt...masa tu, ntah apa yg jd kat kita pun..aku tak tau....takut aku nak imagine psl kiamat ni....but we have to believe it...rukun iman yg 6 tu....

tp, jerebu ni mmg menyusahkan kita....ramia org selesema, batuk2, sbb jerebu...pastu cuaca pun rasa panas je, yelah, jerebu ni menyebabkan cahaya matahari tak dpt dipantulkan semual ke angkasa ngan baik...jerebu ni memerangkap cahaya matahari dan setereusnya, pemerangkapan haba...tula, cuaca mendung tp sgt panas dan berbahang di siang hari....mlm pulak, sejuk bukan baik...menggigil2 aku tido...jgn lps ni ada catuan air kat utp ni dahla....dahla jerebu, hujan pulak tak turun, empangan pun kering....

so, bgn awal ni pun...sbb ada function kat ipoh mlm ni....so nak kena gi awal2 ke sana...sbb ada rehearsal tgh hari ni....event apa ? nnt lps ni aku citer...nak mandi dulu...dah lambat ni...igt sempat nak tulis2 sikit...tak prasan dah lambat....jaa ne

2 comments:

Anonymous said...

marilah kite menambahkan amal ibadat .....

Katak Cumil said...

Lupakan kegiatan cikcur