Monday, December 10, 2007

DI DALAM KEKELIRUAN

MAIN POINT AKU NAK CAKAP, AKU SUDAH DIMILIKKI ORANG. BAHASA MUDAHNYA, AKU DAH ADA KAPEL, SEKARANG NI. TAPI, AKU MASIH LAGI TIDAK TAHU SAMA ADA, INI REALITI ATAU FANTASI.

KAPEL SUSAH. TAK KAPEL PUN SUSAH. MEMANG PENING.

KADANG-KADANG, AKU RASA BESTNYE JADI SINGLE.

KADANG-KADANG AKU RASA BESTNYE ADA KAPEL.

KADANG-KADANG AKU RASA, DUA2 TU TAK BEST

AKU PUN KELIRU

MUNGKIN APA YANG BERLAKU TERLALU CEPAT SAMPAIKAN AKU SENDIRI MASIH LAGI CUBA UNTUK MENYESUAIKAN DIRI.

KALAU DULU PIKIR PASAL DIRI SENDIRI JE. SEKARANG NI, DAH NAK KENA PIKIR UNTUK 2 ORANG.

KALAU DULU, BELI BARANG UNTUK SENDIRI JE. SEKARANG NI, APA JE BENDA NAK BELI, KENA BELI SEPASANG. SATU UNTUK AKU, SATU UNTUK DIA.

KALAU DULU, AKU TAK KISAH ORANG MERAJUK KE, SENTAP KE, MARAH KE. SEKARANG NI, AKU DAH KENA PIKIR NAK PUJUK ORANG. CAKAP PUN NAK KENA HATI2, NAK PIKIR PERKATAAN DULU, TAKNAK SALAH CAKAP.

KALAU DULU, AKU BEBAS NAK GI MANA2. SEKARANG NI, NAK KENA CITER ADA KAT MANA DAN GI MANA.

KALAU DULU, AKU SUKA BALAS SMS, LEPAS 3 HARI AKU DAPAT SMS. SEKARANG NI, AKU KENA REPLY SMS ON DA SPOT, KALAU TAK AKAN JADI SALAH SANGKA.

AKU PUN PENING DENGAN KEHIDUPAN BARU NI. AKU TAK PASTI AKU HAPPY ATAU TAK.

TAPI, AKU MMG HAPPY SEBENARNYA, SEBAB AKU TAU ADA ORANG SAYANG AKU LEBIH DARI AKU SAYANG DIRI SENDIRI. AKU HAPPY SEBAB INILAH FIRST TIME AKU JATUH CINTA YANG AKU RASA BETUL2 JATUH CINTA.

CUMA AKU TADELAH SAMPAI MAKAN TAK KENYANG, TIDUR TAK LENA, MANDI TAK BASAH. AKU STILL BIASA JE. TAPI, YANG PASTI, AKU PUN SAYANG DIA JUGAK. CUMA CARA AKU TUNJUKKAN SAYANG AKU, TADELAH BEGITU MENONJOL. COOL JE.

DAN MUNGKIN ORANG TU PUN, STILL JUGAK TENGAH ADJUST KEHIDUPAN DIA DENGAN KEHIDUPAN AKU. KIRA-KIRANYA MASING TENGAH MENCARI TITIK PENYESUAIAN.

TAKPE, KITA TUNGGU DAN LIHAT DULU.

TAPI, MEMANG AKU SAYANG DIA. CUMA AKU TAK TAHU, SAMA ADA DIA TAHU ATAU TIDAK , AKU SANGAT SAYANG AKAN DIA

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah...... walaupun lambat bagi kome kat blog engko nie.. tak pa belasah jer...

memang macam tu kalau idup berpartner nie... kengkadang kita sendiri takut.. takut apa? takut nanti dia salah sangka atau kita takut kita kena marah dek hal-hal yang kecik... kengkadang pulak ada pasangan yang nak kita showkan kita nie sayang kat dia secara terang2ngan, ada gak yang sebaliknya... pentingnya kita ada kesabaran dan toleransi... wil nie begitu gak... tapi karang nie prefer singel mingel babe... kalau kita tunggu dan lihat apa hasilnya.. itu bukan hubungan itu cuma percubaan... nak ker kita mencuba kita rosakkan hati kita dahulu walhal kita tak klik langsung.. tu tak bleh ... nak senyum ada gak nak gelak besar ada gak.. bila baca tentang sms tue... yerlah bila kita single ...kita akan biarkan sms tu kat lam hp mail box kita sampailah basi.. tapi kalau kita dah berkapel... hah.. dapat sms kita terus balas dan delete...jangan lupa plak delete out box atau send message... teruk nanti... hah recieve call atau out going call ...dan pa lagi missed call engkoorang kena delete gak.... pentingnya kita menunjukkan kita sayang akan dia... every morning when u just wake up...just say "Hie hunny Good morning.... Love ya" tak kira tido satu katil ker atau tak.. yang penting kita ucapkan... yerlah kalau masa kita nie ada morning, afternoon, evening dan night masa-masa cenggitulah kita kena ucapkan.. jangan lak kita saling tunggu menunggu.. ini menyebabkan kedua-dua pihak akan mersa syak sangka sama ada dia nak serius ker tak nie... wil dah bosan cenggitu... kita dah layan orang kesyangan kita bebaik dia buat hal plak... last-last biar kita guna jak badan dier tu untuk memanaskan badan kita... padan muka sendiri dan padan muka dier sendiri.. biar rosak hati kita dan biar rosak hati dier.. biar dedua koyak akan sikap yang pentingkan diri sendiri tu... hah.. terluah kat komen engko tu...padan muka engko... hah cenggitu lah kalau hidup berpasangan beb......

lelaki melayu said...

sama cam aku gak. Perasaan cam sering wujud. Masa single, memang nak kapel. Cam best jek. Tgk orang len kapel. Rasa cemburu plak. Bila dah kapel. Kehidupan dah jadi terikat sket. Tak bebas cam dulu. Entah ler.. aku wat biasa jek..

Anonymous said...

leks ar....

izzu said...

takpe, korg. skrg aku dah kembali single.

aku dah amik keputusan. taknak pening2 kan kepala.

biar aku lead cara aku sendiri. senang

wilpower, ko sure ada blog kan, nak addres blog ko