Friday, May 22, 2009

SINGLE IS ALWAYS FABULOUS

YES, HONEY !!!!!! WELCOME BACK TO THE SINGLE WORLD !!!!

AKHIRNYA, manusia di dalam gambar di atas sudah kembali single. setelah baru saja berpisah dengan pasangannya setelah bersama selama sebulan.

Pada malam gambar ini diambil, CHEMPAKA (bukan nama sebenar) telah membuat press conference yang dia sudah officially break-up dengan kekasihnya setelah hanya mampu bertahan dalam tempoh yang sekejap.

HI, CHEMPAKA

Sebenarnya, sebelum itu lagi, relationship CHEMPAKA dan pasangannya, HANG TUAH (bukan nama sebenar tapi sila sebut HANG LI PO) sudah retak menanti belah. Tapi disebabkan oleh berkat kaunselor dari CIK SITI WAN KEMBANG SEPERIUK (bukan nama sebenar), relationship mereka mampu bertahan untuk seminggu lagi.

Tiada satu pun titisan air mata yang diteteskan oleh CHEMPAKA kerana dia tau, lambat laun relationship itu akan berakhir. Sambil bergelak ketawa dan disulami sedikit sedu sedan yang penuh kepura-puraan, CHEMPAKA menceritakan segala permasalahan yang menyebabkan perkara ini berlaku.

CIK SITI WAN KEMBANG SEPERIUK telah membuat rumusan di atas kegagalan relationship CHEMPAKA bersama HANG TUAH (sila sebut HANG LI PO) seperti yang disenaraikan di bawah:


HI HANG TUAH (SILA SEBUT HANG LI PO)

1) Dalam satu2 pehubungan mestilah sentiasa berterus terang. Jangan dipendam perkara2 yang tidak memuaskan hati. Berbicaralah dari hati ke hati bersama pasangan dan berbincanglah untuk mencari jalan penyelasaian. Jangan biarkan ketidakpuashatian itu berlarutan kerana ianya akan menjadi barah dan merosakkan perhubungan


Abg, sayang nak berterus terang ngan abg yang abg nyer ciknek ni, cikdih la. Tak rasa apa pun.

2) Sentiasalah bertolak ansur dan janganlah terlalu tamak. Tiada istilah Queen Control atau King Control dalam relationship

woi !!!! aku suruh bertolak ansur, bukan tolak menolak

3) Bataskan perasaan cemburu, janganlah keterlaluan. Cemburu itu perlu ada sebagai alat untuk menunjukkan perasaan kasih sayang tapi jika berlebihan ia akan menjadi kudis dalam perhubungan dan mewujudkan perasaan benci dendam kesumat

motif bertelefon lagi masa ni ? skandal mana pulak yang call ? aku taulah aku husband no3

4) Percaya kepada pasangan adalah amat penting. Jangan suka syak wasangka dan berprasangka buruk terhadap pasangan anda. Siasat terlebih dahulu sekiranya anda mendapat gossip2 liar atau cerita buruk tentang pasangan anda. Jangan terus menuduh tanpa bukti. Syak wasangka boleh mengundang perbalahan dan meruntuhkan strata kepercayaan sesama anda

renung lah bersama-sama

5) Cuba luangkan masa yang berkualiti bersama pasangan. Ini bermaksud, bukan spend time together everyday, 24 hours dan kena berkepit ke hulu ke hilir, ke sana ke sini, macam kembar siam. Itu akan membuatkan pasangan berasa rimas dan kuran selesa. Ianya juga akan menunjukkan yang anda tidak boleh berdikari. Sebaliknya, cari satu masa yang membolehkan anda dan pasangan anda meluangkan masa bersama2, membuat perkara yang disukai bersama tanpa gangguan luar. Mungkin ada boleh menonton wayang dan kemudian disusuli romantic dinner. Atau pun, pergi ke satu tempat yang anda boleh berdua-duaan. Mungkin juga, anda boleh menghabiskan masa di rumah bersama-sama sambil melayan dvd atau memasak bersama2. Yang penting, masa itu mestila diluangkan bersama-sama dan anda hanya fokus kepada pasangan anda.

i rasa happy sangat dapat spend time ngan u. hanya kita berdua je, tade orang ganggu

6) Seks adalah satu keperluan kehidupan dan juga sebagai satu alat sebagai pengukur kebahagian dalam satu2 perhubungan. Seringkali, pasangan lupa bahawa elemen ini sangat penting. Banyak isu perceraian disebabkan oleh masalah ketika diranjang. Mungkin ianya amat taboo di dalam masyarakat kita tapi isu ini ibarat barah yang merebak secara perlahan-lahan. Mungkin anda dan pasangan anda cuba untuk menerima seadanya tapi lambat laun, kecurangan pasti akan berlaku sekiranya isu itu tidak diselesaikan sepenuhnya. Bila sudah curang, tidak mustahil keretakan perhubungan akan berlaku.

let me lick your body, baby

Di dalam konteks kes CHEMPAKA dan HANG TUAH (sila sebut HANG LI PO), mereka merupakan pasangan bahagia. Sama cantik dan sama padan. Masing2 merasakan itulah jodoh yang telah ditentukan. Cukup lengkap pakej yang ada. Kiranya, saling memenuhi citarasa masing2. Mungkin masa perkenalan yang singkat serta tempoh penyesuaian diri yang sekejap menyebabkan, satu persatu isu mula timbul.

masa itu emas

Di sinila aspek peranan dan watak dalam perhubungan amatlah dititikberatkan agar tidak berlaku kesilapan atau penyesalan ketika di ranjang. Dengan kata lain, tidak mendapat kepuasan maksima ketika melakukan perhubungan seks. Mungkin pasangan anda berpuas hati dengan apa yang ada tapi adakah anda berpuas hati dan dengan rela dan pasrah menerima sahaja apa yang pasangan anda beri ?

i tak puas hati ngan u. asyik i je kena jadi TOP. u tau tak yang i ni BOTTOM FOREVER ?!!! U pun BOTTOM jugak ke ? DAMN !!!

Nasihat CIK SITI WAN KEMBANG SEPERIUK kepada CHEMPAKA, sebelum "tie-da-knot", please make sure that you are really confirmed with your partner status. Ensure the status either it is TOP, BOTTOM or VERSATILE.

Coz u already know who you are, YOU ARE BOTTOM FOREVER. So, if your partner is VERSATILE which is more to BOTTOM, buat apa tunggu lagi. Terus break up dan cari yang lain. Ramai lagi TOP yang mengejar CHEMPAKA sampai tak cukup tanah. Pilih je mana yang berkenan since you are still hot in da market (tarik rambut)

Lagipun, CIK SITI WAN KEMBANG SEPERIUK tau yang CHEMPAKA mengamalkan konsep "couple of the month". Cukup sebulan, cari je yang lain. OOPS


REMEMBER : ENSURE YOUR PARTNER STATUS BEFORE YOU TIE THE KNOT. AT LEAST, BEFORE YOU HOOK UP.

CIK SITI BERUNDUR DIRI DULU YE.

20 comments:

datin cik sal said...

mak mcm tau je.. bukan ni binarts kera kah? oppss

izzu said...

hayoo, binatrs kera katanya

not available said...

sape binarts kera? nasib baik bukan diva ulu banat kan?

Anonymous said...

*GASP* Siapakah Makhlok itew?? jeng! jeng! jeng!

. said...

selaku kawan kepada tuan punya blog serta kawan kepada tuan punya gambar... melk nak ckp, melk tau sapa itewwwww.. *hi nipple muncung*

izzu said...

nantikan ye...i tak sempat update kisah ituw

not available said...

hahahaha u keji ita shadila..

datin cik sal said...

hahahaha... mak sokong kaw itak!!

datin cik sal said...

ayo ayo ayo.. mak target 2 bulan.. rupanya 1 bulan..**matila seswai dgn tema.. kapel of the month gittiew... mrasa uol chempakakakera turun ke jaybee mintak diludah oleh adibah noor kan.. **oppss**larikkssss

izzu said...

sapa lak,adibah noor tu, ciksal ?

adie jaybee ka ? motif diperempuankan namanya ?

sahla CHEMPAKA mencari mereka yang TOP

matilakau

. said...

i takut la tgk gambar cik siti yg last skali tuh.. mcm berhantu jer

izzu said...

sah2la cik siti wan kembang tu, hidup tahun bila, rita oiii

mrasa, potret mistik katanya :P

adie said...

Heeeeey! (lebih nyaring dari biasa), Hape? adibah noor,(sambil mengempas kempiskan lobang hidung)... sape itue uolz.

i macam tau aja bayangan itueee.

kejap ye i nak kemas bilik yang baru aje bersepah angkara amukkan puaka kera gunung Tok Dalik,dan membasuh cadar segala.

izzu said...

adie, bila nak bagi abg mengamuk lak kat bilik adie ?

heheheh

not available said...

ha ha ha


i da jumpa sumone else plak .. how?

katanya ..

da lama memendam, br kini berani merungkai, ley?

izzu said...

wah, memendam perasaan ke nafsu ?

harus jumpa dan terkam kan ?

aummm~~~

not available said...

bukan ye izzu .. kami tak memendam nafsu ye. awas!

dah dekat setahun hanya lihat melihat .. br kini masing2 brani gtu.

u nak wat press conference ka?

izzu said...

bila balik kl, baru leh buat pc. skrg ni, masih berada di kemaman, bersiaran dari cawangan timur, katanya

so, u bercinta ngan org buat skrg ni ? baru skrg boleh melihat ?

Cik PeaCock said...

KELLAAAASZZZ!!!

izzu said...

pitam