Tuesday, February 15, 2011

KUALA LUMPUR - BANGKOK - PATTAYA - BANGKOK - KUALA LUMPUR

PEMANDANGAN PATTAYA DARI BERANDA HOLIDAY INN HOTEL, PATTAYA

dah lama event ni tapi baru nak update sekarang. sebab, sekarang baru ada masa nak menaip. ini pun, patutnya kena siapkan report tapi disebabkan malas, so, baik update blog dulu.

last month, kompeni aku antar gi training ke Pattaya, Thailand. Training di-organize oleh HQ Office from US. So, untuk region southeast asia, Pattaya telah dipilih. Training ni pasal HSE, namanya, CAUSE MAP ANALYSIS.

so, boss aku anta aku (sebenarnya, aku yang mintak nak pergi sbb aku tak pernah sampai Pattaya lagi) dan boss aku suruh bawak sorg staff (sibuk je, nak ikut) untuk join training ni bersama-sama.

so, training ni diadakan pada 24hb - 25hb January 2011. Jadi, kitorg datang awal sehari which is on 23rd January 2011. Sampai je di airport Suvarnabhumi, Bangkok....terus ada van datang pickup kitorang dan dibawa direct ke Pattaya. Jauh jugak, lebih kurang 2 jam perjalanan, baru sampai.

INILAH BILIK AKU DI PATTAYA

Kali ini, aku memilih untuk check in di Holiday Inn Hotel, Pattaya. aku rasa, hotel ni 5 star. (correct me if i was wrong). kenapa aku kata 5 star sebab satu malam, harganya, RM300++. gile, tak pernah aku stay kat hotel mcm ni, unless kalo kompeni sponsor dan leh claim la.

so, 2 malam dok sini, sampailah abis training. topik yang dibincangkan dan diajarkan memang best tapi standard la, nama pun class training sure bab mengantuk dalam kelas tak dapat nak dielakkan. opismates dari Thailand pun ada yang tersengguk2. btw, trainer from US ni, mmg bagus dan suka cara dia mengajar.

TENGOK DARI LUAR JE ALCAZAR NI, TADE MEMBER NAK TEMANKAN AKU MASUK

abis je training on 25th January, kitorg terus bergerak ke Bangkok, van yang sama gak antar kami ke Bangkok. Nak kejar flight pada hari yang sama ke KL memang tak sempat sebab kami sampai di Bangkok pun dah almost jam 830malam. so, kami overnite di Bangkok jer dan stay di Bangkok City Hotel. Hotel budget but nice dan segala kemudahan yang aku perlukan ada. bagi aku, asalkan ada hot shower dalam bilik, ada free wifi dalam bilik dah cukup. it is a plus jika ada tv, peti sejuk, coffee making facilities. hotel ni best, siap ada bath tub lagi tu.

BILIK AKU DI BANGKOK

Bangkok City Hotel ni berdekatan ngan muslim area, so senang nak cari makanan halal. cross jalan je, dah ada masjid dan kedai2 makan muslim. area ni terletak di Ratchathewi, dan dekat je ngan station BTS (lebih kurang mcm lrt di malaysia la). so, dh lps check in, kami gi la minum2 kopi dan makan roti canai di area situ. yang berniaga tu, leh cakap melayu ngan slang kelantan. so, aku assume mereka ni mesti datang dari narathiwat atau pun yala. sebab kalo pure bangkok, mereka memang tak reti nak cakap melayu.

JOM MAKAN ROTI CANAI DI TEPI PETCHABURI ROAD

flight aku petang on 26th January. ingatkan sempat nak lepak2 ngan classmate aku, herry. tapi dia lak kerja dan aku malas nak kaco dia. so, aku layan jalan sorg2 di platinum shopping complex, di pratunam road. tak beli apa2 pun, jamu mata je (gaji tak masuk lagi masa ni). dah puas psuing2, terus aku naik airport train dr station phaya thai. murah je, RM4.50 sehala. kalo naik taxi, ada kena ketuk sampai RM80. (berdasarkan pengalaman aku) gila!!!

sampai je LCCT airport, terus aku balik rumah. aku mmg suka parking di LCCT, senang. lagipun, leh claim. hehehe. nak kena bersiap untuk next outstation lak....huhuhu.

BYE-BYE, JUMPA LAGI NEXT TIME

No comments: