Sunday, November 05, 2006

HARI RAYA 2006

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2006

Photobucket - Video and Image Hosting
Posing bersama biskut-biskut raya

Hari Raya datang lagi. Sudah semestinya sambutan yang meriah akan diadakan di antara weols. Selepas masing-masing kembali dari percutian raya, bilik iols telah dijadikan markas untuk sambutan raya yang seterusnya. Party raya ala pot luck, sebab semua org kena bawak biskut/kuih raya masing-masing.

Photobucket - Video and Image Hosting
Biskut-biskut dan kuih-kuih raya yang sedia untuk dimakan

Plan pada awalnya, ingin dibuat pada hujung minggu. Tapi bila mengenangkan projects dan assignments yang melambak-lambak yang perlu disiapkan, kami cepatkan tarikh party raya. Setelah bersidang, semua ahli TRIPLE N telah sebulat suara memilih 30 Oktober sebagai tarikh party raya. Tanpa berlengah lagi, semua bergegas balik ke bilik masing-masing dan bersiap sedia dengan pakaian raya. Tidak lupa juga, biskut/kuih raya perlu dibawa ke bilik iols.

Photobucket - Video and Image Hosting
Sebelum kita makan, biarlah iols baca doa makan dulu.

So, iols dan purue sebagai tuan rumah untuk party raya, telah mengemas bilik utk party. Syai diarahkan untuk membeli coke 2 botol sebagai minuman ringan dan iols sendiri buat air teh, since ada yang suka minuman panas. Purue mengambil meja jepun dan meyusun biskut-biskut raya di atasnya. Sambil-sambil tu, Purue juga memotong kecik-kecik kek lapis sarawak yang dibawa khas dari sarawak oleh Purue dan KJ.

Photobucket - Video and Image Hosting
Sessi bersalaman sesama ahli.

Photobucket - Video and Image Hosting
Marilah kita saling bermaafan

So, semua ahli telah pun sampai. Sebelum memulakan acara, weols mengambil gambar beramai-ramai. Kiranya gambar pre-party githu. Acara bersalaman sewajibnya ada. Selain itu, sesi beramah mesra sesama ahli, dan bertanyakan tentang sambutan raya di kampung halaman masing-masing.

Photobucket - Video and Image Hosting
Apa tengok je ? Makan la lagi. Tambah lagi. Banyak lagi tu...

Acara seterusnya, sudah pastila acara makan-makan biskut/kuih raya. Penuh meja ngan makanan raya. Dah rambang mata, nak makan mana satu. Yang pastinya, kek lapis sarawak jadi tumpuan. Yelah, bukan senang nak makan kek lapis sarawak. Nak beli kat semenanjung ni, mau la rabak dompet. Mujurlah ada ahli-ahli yang berasal dari sarawak, so bolehla merasa kek lapis yang sedap itu.

Photobucket - Video and Image Hosting
Syoknya, syoknya makan biskut raya

Memang meriah party raya kali ni. Sah-sahla sessi bergosssip pasti ada sambil-sambil melantak biskut raya tu. Party raya kali ni, bukan saja ahli-ahli yang hadir tapi outsider pun dijemput hadir sama. Lebih-lebih lagi, mereka tu ialah hosmet iols. So, tak manis kalau buat party tak ajak hosmet sama. Tapi, weols hanya ajak hosmet yang bangsa Malaysia je. Yang bangsa Vietnam weols tak ajak. Letih nanti nak bergurau senda dalam bahasa omputih. Takpela, lenkali la ye.

Photobucket - Video and Image Hosting
Jadi tak, weols pose macho ?

Semua dah kenyang melantak, party raya diteruskan lagi dengan aktiviti lain. Apa lagi kalo bukan sesi bergambar. Hmm, semua pantang kalo ada kamera. Mulala nak berangan buat photoshoot. Nak perasan jadi model melethop. So, apa lagi, sesi tukar baju la pulak. Macam-macan pose yang ada. Ala2, weols berlakon suasana di kampung semasa raya.

Photobucket - Video and Image Hosting
Iols tengah berangan beraya kat antartika.
Motif, ada pelakon tambahan kat sebelah ?


Ahli terakhir yang sampai is Acai. Mana satu acai, sila la cari sendiri. Hint : Acai turut sama menyambut DEEPAVALI. Tak sangka pulak dia datang, Kiranya, memang langkah kanan sebab party ni diadakan dengan ad hoc, so tak sempat nak inform ahli-ahli di peringkat internasional. Pada mereka yang tak sempat dihubungi, harap jangan berkecil hati. Ini hanya party raya kecil-kecilan. Cukupla ngan budget kami sebagai pelajar. Nanti, bila dah masuk international division, barula weols boleh join party yang grand tu seperti party berbuka puasa bersama anak2 yatim yang tiada anak yatim tu.

Photobucket - Video and Image Hosting
Gambar beramai-ramai, selepas party dah abis

Party raya kali ini, diraikan dengan meriah. Denagn lagu-lagu raya yang berkumandang dari corong speaker Purue dan turut diselang-selikan dengan bunyi bom-bom dan mercun dari apartmen sebelah. Sangat hanjing!! Kuat sangat bunyi mercun roket tu. Rasa macam perang dunia ketiga pulak. Tersedak-sedak weols makan biskut raya. Mujurla ada air coke tajaan Syai.

Photobucket - Video and Image Hosting
Dah abis party, tapi biskut raya still banyak. So how ? Semua pose diet

Akhir kata dari weols, moga bertemu kali dalam party raya pada tahun depan. Wassalam. Buat sekian kalinya, iols mengucapkan selamat hari raya aidilfitri. Moga aidilfitri kali ni, membawa keberkatan dan kegembiraan kepada kita semua.

Photobucket - Video and Image Hosting
Single pose

13 comments:

Anonymous said...

hi hi hi... tersenyum sorang sorang tengok pic raya tuuh.. especially minah yg pakai tudung pink itu... kelasssss!!!

hehehehe!!!

anyway.. nampak meriah sangat... happy shiny people!!!

izzu said...

betul tu kak sher. memang meriah pun party raya ni. lagipun, ni party raya last, sama2 sebelum masing2 grad.

not available said...

*ai sujudddsss~!!!

Arieca Soul said...

mememeriahnyer raya... hiks... jgn loper posa 6 naa....**lalala

nk tanye sket mama zina, sapa yg baju merah (yg bukan puru) ngn yg baju biru pose macho tuh? Laki x siap ka?

Unknown said...

Amboiiiii posing sakan no????? Kelasss!!!! :) makan dan bercium tangan sampai tak hengat donia gittew! :P

p/s mak sker pose cium tangan sapa ntah tuh ngan u ols tu lah. Very der courtesy sangat!

Izuan Kunang-Kunang said...

kann...sapa tah yg over-shadowed hadek2 yg lain tu??? ai terfikir berapa perkara:

motif diorg jafdikan bilik uols sbg markas??

uols dilantik jadik makhayam diorg ker???

chanteekk ke uols nak jadik makhyayam diorg?? *opss sori terlazerr...ammpun kan mak izzu!!

ps:kirim slam kat hasmi cumel dan deja kiut...bukat cam sorg yg nama ala2 model tu...pose jer over *larik!!!

marisa said...

baru aku perasan dalam gambar tu ada hadik2 baru...especially budak srwk yang pakai baju biru tu. akhirnya korang dpt gak ye berkawan ngan dia. dulu bukan main sombong

izzu said...

to lele : itu adalah deja dan pasangannya. status skrg, no comment !!!

izzu said...

to claudia cikpok;

harus sujud pada yg pakai kebaya ketat, pose vontot jlo, sapa tatau

izzu said...

to abg lee;
tu namanya sembah ratu, voley ?

izzu said...

to samuel;

motif memberikan komen carutan ? yuols mmg hanjs. tapi, iols bersedia menjawab persoalan yuols.

yes, bilik i mmg markas, star dr i 1st year sampaila i final year. akak2, adik2 suka lepak bilik iols dan iols tak tahu kenapa. maybe iols ada aura mawi kot ? dinch mawi...

iols bukan lagi taraf mak hayam tapi iols sekarang sudah taraf pemerintah. ratu katanya adik2. iols pasrah sajork

tak perlu chantek baru boleh jadi mak hayam. yang penting mesti ada kekompidenan yang tinggi, bijak mengatur langkah, berpandangan jauh serta sentiasa menjadi meja kaunter utk sesi kaunseling. tidak lupa juga, skill mulut laser dan sexducation perlu mantap sebagai panduan untuk rakyat jelata yang dieperintah

lastly, motif non-stop nak kem salam kat deja ngan hasmi ? deja sudah berpunya, ala2 skrg dia hot staff, sekali chat 10 yg nak, ko ado ? hasmi pulak, masih lagi di tahap kekeliruan jati diri. so iols tak benarkan. lagipun, perlu ker melach di blog iols ? keji...blog iols bukan P.S ok.

abg mau cd blue ke ? panas2 lagi. man2man. tetek besar...motif sgt.

Izuan Kunang-Kunang said...

ayorr...carut i balik tanpa henti dan bertubi-tubi...i need back-up...back-up!!! *sambil lari2 anak!!

izzu said...

heheheh, jgn lari lari yuols...nanti jatuh tersadung akar kayu... :P