Thursday, November 13, 2008

IJ - MAAFKAN AKU KERANA TIDAK MEMAHAMIMU

*SILA BACA DARI BAWAH......INI SEMUA SMS DARIPADA IJ KEPADAKU

“How r u ? Congratulations on ur new job”

“Semua msg yang awak bagi sblm ni, saya dah delete lepas awak reject saya”

“Salam…sihat ? Maaf kerana menyepi. Kebetulan tengah sibuk kerja. Lets me explain everything now. Like you told me earlier. U couldn’t accept me as ur partner coz so many differences. I asked u to come and see me so dat we can discuss about it. U did come but we didn’t discuss anything. U said u wanna discuss bout it but I gave u no respond. Then, we havin fun. I did respnd and I am sorry for dat if u think it doesn’t appropriate. Who doesn’t wanna have it, rite ? On top of all, we don’t have anything in common. Can we just continue as a fren ?”

“Ayang taknak pangil “ayb” dan “baby” ek ?”

“Fine la awak. Saya rasa kita macam ada jodoh. Saya dah cuba. Walau kita sering gaduh, saya tetap sayang awak. Saya tunggu msg dan panggilan dari awak saban hari. Rasa tak tenteram tanpa msg dan panggilan awak. Tapi sekarang, awak dah give up. Saya takleh nak paksa awak. Walaupun pedih saya terima. Awak jaga diri elok2. Moga bertemu insan yang awak rasa sesuai untuk awak. Saya sayang awak. Salam…”

“Kan awak cakap. Kita jumpa dan bincang. Naper tetiba awak ungkit pasal adik angkat segala ? Awak nak saya bincang ngan awak?”

“Pelik kan. Saya harap sangat dapat bersama awak. Tapi macam-macam rintangan”

“Ok, IJ paham. Kita tak kapel pun. Maaf sebab menyusahkan awak. Awwak take care ya. Salam”

“I’m sorry if my feeling 4 u making ur life complicated ur life then before. IJ just wanna ur attention. Sorry if I’m asking too much. I know, I’m not perfect. No one does. IJ tak dapat jumpa awak semalam, IJ tak kisah. Sebab last minute saya cakap. Tapi, pastu awak diam je. Kalo awak rasa saya menyusahkan awak, saya rela mengundurkan diri sebelum saya jatuh cinta lebih dalam. IJ takmo nyusahkan sapa-sapa”

“IJ tak mintak pun. Just ask for your kind attention. Awak tak kisah pun saya sampai jam berapa. Saya tunggu je. Fine la. Kuar ngan kawan sampai lupa saya. Tak kisah la…”

“Ayang suruh simpan dulu kan. Takut tetiba baby tak seperti mana yang ayang harapkan. Ok la. Tunggu arr…”

“Ayang tinggalkan baby ek”

“Ayang…baby makin sayang kat ayang arr…”

“Baby sayang kat ayang”

“Baby tak pikir bukan-bukan pun”

“Ayang rimas ngan baby ek?”

“Ayang buat tak layan je kat baby”

“Tengah marah kat baby”

“Baby tunggu lama tau. Bukan nak msg”

“Chomey nyer…”

“Ermm, apa la ayang ni…”

“Sayang penat ker ? Baby cam kaco jer…”

“Ok la sayang. Baby ikut jer…”

“Sayang….lain ? Papa takley ke ?”

“Nama manja arr. Awak panggil saya ayang kan ?”

“Awak nak saya panggil awak apa?”

“Mestilah, rindu tak ?”

“I’m fine. Rindu jer…”

“So, all of this is about how to please you ?”

“U got it all wrong. Da prob start when u want me to show how I felt to u, rite ? U want me to show it, rite ? U insist me to show it, rite ?”

“So its better for u to choose another one coz I’m not strong enough in term of showing my interest towards u…I told you so many times. Its hard for me to show how I felt but it doesn’t mean I don’t care. I’ve been left alone 3 times, dear. Although I show it or not its still doesn’t matter. For me, what is really importantis we love each other and respect our partner in every single way. Dats enough. Dats already show everything”

“Awak rasa, saya sms awak ni, doesn’t mean anything”

“Ye saya paham. Semalam awak kata ada 2,3 orang yang minat awak. Saya assume diorang pandai amik hati awak. Saya kurang pandai…”

“Awak kan dah ada pilihan. Saya tak pandai nak jadi seperti mana yang awak nak. Daripada saya kecewa lebih dalam, baik undur skrg. Tul tak ?”
“Dats mean, IJ pilihan ke 7 ar. Takpe arr, nak buat camne”

“U said, u r okay in accepting people. Now u want me to follow what u want ?”

“Dats dap rob. I don’t really like to show it”

“To tell you da truth, I really like you. But I’m afraid dat I gonna loose u if I don’t really know u well”

“It is slow but its long lasting, don’t u think ? Kenal2 bukan amik masa lama pun. My previous relationship holds on for 3 months”

“U ni kind of pusher gak ek?”

“Dalam mana2 perhubungan mestilah bermula dengan berkawan. Then bila dah ada keserasian baru leh develop the relationship to another level. Am I rite ? Ke saya salah ?”

“Suka berkawan buat masa ni”

“At least, awak leh call bagitau. Saya bukan sensitive mana. Awak boleh terima ke bila someone janji ngan awak then dia diam. Then masa kata dia TERTIDO ? Sakit hati lagi ada arr. Kalau cakap ada emergency ke ok r. Dats show how u treat people. Betul ? Senang2 perlekehkan orang. Kalo saya tak suka awak. Saya tak msg r. Hehe…”

“Saya senang dan selesa ngan awak. Cuma saya seorang yang berpegang pada janji. Kalo dah pandai janji pandai arr tepati. Janji leh relate ngan perhubungan. Kalo masa berjanji pun leh main2 inikan pulak couple. Sbb tuh saya marah sangat ngan awak hari tu. Awak leh je msg saya cakap sorry. Sedangkan saya macam nak mampus prepare.
p/s: bukan untuk mengungkit tapi untuk terangkan. Jangan salah paham ek…”

“Saya push ? Bila masa plak ?”

“Sama macam awak. Cuma saya kurang romantic. Huhu…Awak dah ada special. Awak dah reject saya”

“Ok…drive elok2. Cayunk awak”

“Tengok tv. Rindu kat awak sebenarnya”

No comments: