Monday, October 11, 2010

JOB FAIR AT MIDVALLEY : 08TH OCT 2010 - 10TH OCT 2010



last weekend, aku ada pergi job fair. bukannya nak cari kerja baru. just jalan2, tgk2 je. tgk orang, tgk booth dan tgk apa event yang ada.

mana tau terserempak ngan org yg kenal ke, leh jugak eratkan kembali silaturrahim. mmg pun, ada juga jumpa 3,4 org yang dikenali di booth. untung jugak, kenal orag sbb dapatlah freebies sedikit sebanyak. thanks PIA for the shirt :)

pastu, aku round2 lagi jumpa booth suria dan red fm. aku buat gila pulak. saja suka2 gi audition untuk jadi dj dan news presenter. aku tau, aku bukan ada bakat sangat pun. cuma just having fun. aku rasa aku leh buat lebih baik tapi disebabkan aku ttba nervouse, terus aku baca mcm robot. ahahahah

tapi, okla. yg penting aku enjoy. dan aku suka tgk org berpusu2 mencari kerja especially fresh graduate. aku teringat masa aku memula cari kerja dulu. aku pun sama kje mcm diorg. aku suka tgk determination diorg, aku suka tgk diorg confidence in selling themselves to secure the job and doing the best for the interview.

itu smua, memberi aku lebih motivasi utk kerja lebih rajin dan bersungguh2. kalo diorg ada semangat sebegitu, should be aku lebih bersemangat sbb aku dah kerja. dan tak mustahil, mereka ini semua akan jadi potential colleague aku. so, aku kena tunjuk contoh terbaik.

well, apa kata kita mulakan dengan pergi awal ke opis ?

ahahah, move ur ass and get going BITCH !!!!

p/s : i am referring to myself here since it is already 8am and i am still typing this entry :D

4 comments:

::..dYa..:: said...

saya dah memang awal pi kerja, tambah kualiti kerja lagi kot

selamat bekerja :)

izzu said...

hai, perli nampak ciknor :P

ok, saya akan cuba pergi awal

::..dYa..:: said...

tak perli pun, komen ikhlas, tak der niat nak memerli saper2x :P

izzu said...

jgn la cik noor gelabah, cool je.

tau, cik noor nak gurau2 :P