Sunday, July 31, 2011

BILA DAH START SUKA....


bila dah start suka.....orang di sana pula yang tidak suka. tetiba je, membisu seribu bahasa tanpa sebarang sebab. kita pulak yang jadi terpinga2, dok pikir2 apa sebabnya.

bila dah start suka.....orang di sana pula yang macam dah tak berminat. padahal, dulu, dia lah yang beria2 nak sangat nak kenal. message di FB, message di YM, message di HP. kita pulak yang rasa serba salah, takut2 ada buat salah.

bila dah start suka.....orang di sana pula anggap kita macam kawan biasa je. padahal kita dok tangkap syok kat dia dan berasa macam ada harapan. kita pulak yang rasa malu sendiri sbb dia tade pun perasaan lebih dari kawan.


bila dah start suka.....orang di sana pula yang buat hal. masa tu la, tetiba tade masa untuk kita. masa tu la, tetiba outstation sana sini. masa tu la, tetiba nak kena kerja overtime. kita pulak yang dok pikir2, busy sangat ke kerja dia sampai tade masa free langsung.

bila dah start suka.....orang di sana pula yang sangat cerewet. itu tak boleh, ini tak boleh. itu jangan. ini larangan. ada je pantang larang dan songehnyer. kita pulak yang rasa rimas, macam masuk plkn.

bila dah start suka.....orang di sana pula dah disambar orang. ingatkan dia layan kita sorang. rupa-rupanya, banyak lagi yang dia layan. kita ni back-up stock je, ranking no 5 je. buat simpanan jika orang yang dia layan tak bagi respon baik. kita pulak yang rasa macam bodoh sebab dok percaya sangat.

bila dah start suka.....orang di sana pula yang ada agenda tersendiri. kita dok percaya yang dia ikhlas berkawan dan memang nak kat kita. sebenarnya, buat kita sebagai batu loncatan je. kenal kita sebab nak tackle kawan kita. kenal kita sebab nak mintak belanja itu ini. kenal kita sebab nak senang mudah. kita pulak yang rasa dipergunakan, mcm la kita ni kaya sangat.

bila dah start suka.....orang di sana pun suka kita jugak tapi kita pulak yang rasa belum bersedia untuk ada relationship. takut luka lama berdarah kembali. lebih baik have fun ngan kawan2 je. tak perlu nak pening pasal relationship, kita pulak yang rasa macam hidup single lagi bagus daripada ada partner.

bila dah start suka....haih, pening.

2 comments:

lelaki melayu said...

sabar bro... dulu sya selalu kena. terutamanya hadek-hadek yg nak naik nih... sabar ek..

izzu said...

tu la, kita pun pening