Tuesday, March 15, 2005

BBQ DI LUBUK TIMAH

hi yuol!!!! i nak citer kat yuol...aktiviti yg berlaku kira 2 atau 3 minggu lepas...
hahaha, lupa nak tulis kat sini... tapi, alang2 dah tade apa nak buat ni...baik i tulis je kat sini...

headline di atas berlaku pada 27 februari lalu....aku diundang jmenyertai perkelahan bbq di lubuk timah. korag tau tak kat mana lubuk timah ? aku pun tak tau....tapi aku pernah dgr citer la yg lubuk timah ni best...ada air terjun dan kolam air panas. best tu, ada aura sejuk dan aura panas serentak di satu kawasan....lubuk timah terletak lebih kurang 15km dr ipoh...aku agak2 jela...tapi lubuk timah ni tak komersial lagi la...yela, tmpt ni pun kat kawasan kelapa sawit....kiranya mcm agak terpencil gak....tapi best yuol...nnt kita kejna pegi ramai2 ke sana....

Image hosting by Photobucket inilah air terjun lubuk timah

actually, aku bukanla mastermind utk plan bbq ni. aku diberitahu yang plan ni, dayana jaid mastermind nye....kiranya, aku dijemput oleh pae untuk join sama event ni. aku rasa bertuah kerana dijemput sama, dahla mcm sangap dok kat bilik masa weekend. lagipun dah lama tak ke pusat perkelahan. kiranya, lubuk timah ni, adalah destinasi pertama semester ni.....

Image hosting by Photobucket tgh cari port yg sesuai

Image hosting by Photobucket apa2 pun, breakfast dulu...kalo lapar, susah nanti

ahli2 yg turut serta ialah, dayana, ika, sameera, baby, checkmate, lan, pae dan semestinya the febeles one...aku la....memula aku taknak ikut...ntahla aku rasa segan je bila pae senaraikan org2 yg dlm list...tapi, bila aku pikir2 balik...rugi plak kalo tak ikut....yela, bukannya aku leh hang out ngan pae selalu...lagipun sem ni, dah last sem dia...kalo pas2ni tak jumpa dah...mesti aku sedih...setelah ditimbang tara, aku pun bersetuju untuk pergi....yeay~~ tapi kenapa mesti pae ? ahahah, sbb he's my best fren although he's too unpredictable but itula yg menyebabkan yg lagi suka aku nak berkawan ngan dia...mcm adventurous....tapi skrg ni, kenapa pae diam membisu je...huhuhu...itu citer kemudian

Image hosting by Photobucket mereka yg join picnic ni, checkmate tade dlm pic sbb dia jd cameraman

Image hosting by Photobucket dayana tgh sibuk bungkus kentang

mmg best ye, yuol, lubuk timah...rasa cam taknak balik je...dahla aku tak bayar apa2 pun....kiranya, pae sponsored aku...malunya aku...asyik pae je belanja aku...nnt aku nak belanja dia secret recipe la....biar nampak romantik sikit...ahahahah...tapi sbb aku ni mmg tak malu, aku terima jela pae treat aku...heheheh....dah la, masa kat sana pun...aku tak tolong pun nak set up bbq set, masak2 ke apa ke...aku tau makan je...adalah sikit2 aku tolong...tolong abiskan makanan...hahaha....tapi, aku tgk diorg ok je....aku pun dr awal2 lagi...dah berendam dalam air...air cetek je but sejuk gila...tapi ada waterfall yg sgt best, rasa macam massage plak...dah lama gila dalam air sampai kecut kulit...

Image hosting by Photobucket ika ngan baby tgh posse cantik

tp yg part paling best...aku tercikcur...huhuhu...kantoi la plak kat diorg ni..tapi cikcur meriah yuol...yelah...ada budak2 politeknik, budak2 pusat giat mara...mandi sekali...apa lagi...berkenalanla...memula tu malu gak nak approach tp bila si sameera, baby ngan dayana asyik soh approach je...aku pun approach jela, diorg pun gedik sekali...yelah, dah pluang depan mata...ambik je....masalahnya, cando yuol...
fresh lagi anak2 ikan ni....tapi lain yg tackle lain yg plak yg dapat.....tapi okla, itu baru 1st step...lps usha2 dan dah berkenalan...barula akhirnya, dpt tackle org yg paling melethop dlm geng2 tu....rugi tak mintak no hp...kalo tak, hmmm....mesti boleh buat 3rd, 4th step lagi...hehehehe.

Image hosting by Photobucket apalah diorg tgk tu ?

Image hosting by Photobucket lan jd chef yg gigih ari tu

Image hosting by Photobucket sejuk woo, waterfall ni

Image hosting by Photobucket posing ngan mangsa tebusan...hehehe

Image hosting by Photobucket apa ko buat tu checkmate ? berdoa ke ?

Image hosting by Photobucket kesian pae~~

mmg bestla, dr pg sampai ke ptg kitorg kat lubuk timah....kat2 kol 6 ptg baru balik....apa lagi, burn la kewajipan tu...aku ingat aku je...rupanya semua sekali...kecuali checkmate...ahahahah....yuol tau tak apa tu kewajipan ? ahahah, malu la nak ckp...okla, i bg klu...kalo dgr azan, pastu kita kena buat apa ? kalo tak buat nnt berdosa...oops, klu sgt obvious....

Image hosting by Photobucket sebelum balik, makan aiskrim dulu~~~ from left: aku, sam, dayana & pae

yuol nak tgk tak gambar2 nye ? sorryla...masa ni, i tak posse melethop...nampak sgt laha...malu betul...nampaknya...pasni, kena bawak cermin la sbelum amik gambar

Image hosting by Photobucket aksi hot, boleh masuk majalah mangga tak ?

1 comment:

Anonymous said...

Wah Pae ada fringe baru ke? :)~~