Tuesday, July 24, 2007

EMAIL IS A COMMUNICATION TOOL

From: Lee Cooper

hi u ol,

since msg yg aku anta kat ko tak sampai2.. so aku assume ko maseh lagi di offshore kan... !!! nak wish ko happey birthday lah u ol!!~! :) celebrate birthday kat offshore ke u ol? terjun laut tak? hehehe... sure dapat sesuatu gitu.. ok lahhh.. wish u all the best...!!! doakan kite semua yg terbaik...

bile nak dapat org tersayang niehhh??? nanti dah dapat kabo2 lahh.. :P

ok nanti later kalo nak celebrate birthday ko .. inform aku ok... i punye birthday pun tak celebrate2 lagi.. so malas nak celebrate dahh ... hahaha.. ok take care...

regards
-katongCUN-



From: izzu

Yes, aku masih lagi kat offshore. Terima kasih for da wish. Tadela celebrate apa pun. Cuma chief cook kat sini, buatkan aku kek besday. Terharu sgt rasanya. Aku tak mintak apa2…tapi, dia dah buat kek tu, aku rasa berterima kasih sgt. Kapten yang suruh dia buat, aku sgt2 menghargainya. Tapi, tadela happening celebration yg biasa kita buat. Sini, bz ngan kerja. Just ada kek, wish dan makan dan sambung buat kerja.

Perlu ker aku nak terjun laut ? baik aku, mandi dlm bath tub kapten, lagi best. Tapi, kalo boleh la kan.

Orang tersayang ? Tade la. Asyik tak sangkut je. Last2 aku pasrah jela. Kalo ada, adalah. Kalo tade, lantakla. Tapi pencarian tetap akan diteruskan. Cuma takkan gigih cam dulu la….sampai demam2. hehehe….

Skrg ni, aku jadi suka kerja kat offshore. Staff kat sini, semuanya baik2 dan bagi kerjasama yang sepenuhnya untuk aku buat kerja aku. Dan ada 2,3 orang yang betul2 aku close. Tadela, aku rasa lonely kat offshore ni. Walaupun, aku balik ke darat dan buat kerja2 opis, aku still kontek diorang, tanya khabar. Especially yang production technician ngan assistant cook. Memang best bila ngam. Feel really2 different. Kalo istilah korg kat aku, i'm turning to my "alter ego identity". U know wut i mean. But, i feel comfortable with dat although sometimes need to pretend and hide all the "unnecessary" thought. Well, i already get used to it.

Susah nak kapel2 ni. Aku takut org takleh nak terima kerja aku. Kdg2 kena gi offshore. 2 minggu lak tu, kalo paling lama. Aku leh komitmen tapi aku takut org yg jadi kapel aku yg takleh nak bg komitmen. Aku takut unfair. Adala, sorg dua yang selalu keep in touch tapi tgkla camne nnt. Ko pun tau kan, aku suka yang lagi tua dr aku. Tapi, kalo yg lagi muda pun, aku consider sbb aku suka melayan org…Cuma taknakla terlalu kebudak-budakkan la

So, kalo jadi, jadila…kalo tak jadi….fokus kerja je la. Lagipun, plan aku…lagi 5 atau 6 tahun, aku nak permanently kerja offshore plak…kalo ada rezeki la. So, leh ke dia tahan ngan aku nnt ? nak ke long distance ? Tapi, it just a plan. Tak tau leh tercapai ke tak hasrat aku nak permanently kerja offshore. But, aku semakin suka ngan environment kerja di offshore ni.

Ok, I’ll inform u. apa salahnya kita celebrate sama2 kan ? setakat, minum2 makan kek kat secret recipe…pun dah ok. Gaji ko lg byk dr gaji aku…shud be no problem kan.

Aku balik ke darat, aku call ko

No comments: