Friday, July 07, 2006

BLOGGERS IDOL 2006 - UPDATES

INFO ABOUT BI2006
  • 1. Bermula Monday, July 31st, 2006 pada pukul 9am. satu topic assigment yang sama akan di beri pada setiap contestants. Assignment itu kena buat as an entry di blog contestants sendiri, dan ianya boleh dibuat dalam dalam pelbagai bentuk. Bloggers boleh membuat satu essey panjang atau satu entry pendek or boleh letak pics dan explain pasal pics tu, apa relevantnye pic tu dengan topic assignment yang dah diberikan dan etc.

  • 2. Jgn copycat, buat hasil sendiri, then confirm you wont ditiru or anda tidak akan meniru.

  • 3. Apabila assignment dapat on Monday at 9am tu, contestants ada masa sampai hari RABU 12noon untuk siapkan. Contestants ada masa lebih kurang 51jam untuk siap kan assignment tu as an entry di blog masing2. Juries hanya boleh comment on Rabu after 12 noon. Setiap entry BI akan kena ade logo BI contestant macam kat bawah ni sebagai bukti assignment utk BI. Ok?
  • 4. Mulai RABU 12noon tu, contestant yang tak submit by that time, akan dieliminatekan automatically; sebarang surat menyurat rayuan takkan dilayan. Uols yang readers nih can comment also, maybe bidas comment2 juries tu ke ape ke/

  • 5. Mula KHAMIS 12noon, akan ada poll entry di blog offical BI 2006 (http://bloggers-idol.blogdrive.com) untuk eliminate contestant. Readers kena masuk blog BI, dan akan voting out siapa contestant yang mereka rasa TIDAK perlu keluar. Polls nih terbuka utk semua (tolak contestants la kan, tapi biase la - nak main kotor, sila kan ler. Hehehe - God is watching! LOL!), dan poll nih diKECUALIkan pada juri2 sebab dalam BI nih, JURI PON akan vote melalui EMAIL. So tak bermakna, apa u see kat poll tu (the current results tu), bermakna itu la result yang akan diumumkan pada pagi Monday seterusnya. The results akan dikira, 70% dari poll votes (meaning votes dari kalangan readers) and also, 30% akan datangnya dari juri2. Juries ade 3 orang, 2 permenant, seorang jemputan - siape diaorang nih? DINCH CERITS LAGIK! Tunggu.....

  • 6. Poll akan tutup pada SUNDAY noon! So kirenye, polls akan ON for 72hours. Kemudian nya, calculations akan dibuat dan akan announcekan siapa yang kena eliminate pada minggu itu by Monday morning tu jugak, just prior before the new week's assignment entry tu.

  • 7. Mula Monday tu juga at 9am again, assigment baru akan mula untuk contestants yang masih tinggal. Dan this will go on and on and on sampai lah tinggal final 3 bloggers.

  • 8. The final three pulak - akan dapat 2 entries assignments. First topic, SEMUA ketiga2 bloggers akan dapat the same topic. Dan entry kedua, masing2 dapat different topics. So akan ade 6 entries yang akan dijudgekan oleh juries dan jugak voters dari kalangan reader2 setia blog2 itiew for the finals. Keputusan finals nanti, adelah muktamad. Yang decide siape akan menang Bloggers Idol nih nanti - hanyalah juries2 dan yang penting, readers selaku voters itiew!

p/s : tq to Kak Lea Laurielle for this guidelines

JANGAN LUPA
BIUNDI IZZU
@
BIUNDI WANNABE-WIT-ME ?

p/s : nantikan logo ai utk BI2006 ni

No comments: