Friday, May 09, 2008

AT AWANA KIJAL RESORT

Bermalam di Awana Kijal Resort, disebabkan kena menghadiri satu presentation yang dianjurkan oleh client. Jadi, saya sebagai pekerja yang masih mentah, saya telah dibawa boss untuk sama-sama menghadiri sessi presentation sebagai observer.

DI DALAM BILIK

Sesi presentation bersama client sangat menakutkan kerana client asyik melontarkan soalan-soalan yang pedas yang memeningkan kepala untuk memberikan jawapan yang bernas dan memuaskan hati pihak client. Beruntung boss bawak saya join sekali, kerana saya dapat melihat dengan mata kepala saya sendiri, sesi yang panas dan hangat ini. Memang agak terkelu lidah dan memerlukan pengalaman yang luas dalam setiap job yang dilakukan bagi menangkis segala hujang yang dilontarkan.


MENONTON DEMONSTRASI MENCANTING BATIK

Dengan kebijaksanaan, sesi berkenaan berjaya diharungi dan pihak kami diarahkan untuk membuat penjelasan secara bertulis dalam bentuk surat. Semestinya, saya yang diarahkan untuk merangka dan mengarang surat berkenaan sebelum di-edit oleh superior saya dan ditandatangani oleh general manager dan dihantar kepada client.


TENGAH MENCUBA MEWARNAKAN BATIK

Dan malam itu, dapatlah berehat dengan tenang dan lega di Awana Kijal Resort ini. Dapat tido dan rehat sepuasnya tanpa memikirkan soal kerja. Seperti bercuti lagaknya. Walhal, espk ada seminar yang perlu dihadiri.


POSING BERSAMA PENCANTING BATIK

Seminar, WORK IT SAFE disertai sebagai peserta yang membincangkan cara-cara untuk bekerja dalam keadaan selamat dan kepentingan menggunakan PPE sebagai alat perlindungan terakhir dalam memastikan keselamatan para pekerja. Sememangnya, seminar ini percuma.

TERSENYUM CERIA SEBELUM BERANGKAT PULANG

Sebaik sahaja seminar separuh hari ni habis, kami terus pulang ke Kuala Lumpur. Sebelum itu, sempatlah singgah untuk membeli sebarang dua buah tangan untuk dibawa pulang.

2 comments:

Anonymous said...

cantiknya batik kaler oren tu! walaupun i tahu, bukan u yang buat... u hanya pose2 amik gambar saja, kan?

izzu said...

ahahah...biasalah nama pun pelacong