Saturday, May 31, 2008

KAWAN-KAWAN BARU

Pada 3 minggu lepas, kalo tak silap aku la, aku pun dah lupa...aku berkunjung ke tempat riadah (baca sebagai sawana) bersama Saifuddin. Pada hujung minggu berkenaan, Saifuddin memang sudah merancang untuk turun ke Kuala Lumpur bagi memenuhi tuntutan zahir dan batinnya. Jadi kami berdua telah merancang agenda untuk dilakukan bersama. Kebiasaannya begitulah. Jika dia ingin datang ke Kuala Lumpur, pastinya dia akan contact aku dulu kerana kami mempunyai motif yang sama untuk memenuhi kekosongan hujung minggu kami.

ATHA & AKU BARU NAK READY BERGAMBAR TAPI DAH KENA CANDID

Selepas segala perancangan diatur rapi dan setibanya Saifuddin di KL, kami terus ke tempat riadah. Masa itu emas. Jadi, setiap minit amatlah berharga. Tanpa membuang masa, kami terus masuk ke tempat riadah tanpa terlewat barang sesaat pun. Saifuddin sudah pasti amat teruja kerana, last trip nya ke tempat riadah adalah pada 2 minggu sebelumnya, kalo tak silap la. Kiranya, banyak aktiviti-aktiviti yang perlu dilakukan di tempat riadah agar tidak kempunan di kemudian hari. Agar ianya cukup sebagai bekal sementara menanti next trip nya.

ATHA & AKU DAH READY UNTUK BERGAMBAR

Apabila di sana, sudah pasti akan ada sesi beramah mesra. Tapi, biasanya akan dibuat apabila sudah bosan dan tak larat pusing satu tempat riadah tu. Then, aku terjumpa la ngan si Abaiey ni. Jadi, aku pun borak lama2 sama2. Kenal-kenal lah each other. Dalam masa yang sama kenal jugak si Atha ni. Untung datang ke tempat riadah ni, sebab dah dapat kawan baru. Dahla kepala gila-gila pulak tu. Memang seronok ngan diorang. Rupanya, diorang berdua datang dari Kluang, Johor. Saja jalan-jalan ke KL ni.


AKU & ABAIEY DALAM KERETA ABAIEY

Jadi, malam yang sama gak, aku dan Saifuddin bersama-sama Atha dan Abaiey bersetuju untuk ke tempat berlibur (baca sebagai BB) secara berjemaah. Lepas keluar dari tempat riadah, kami terus bergegas ke tempat berlibur. Sebelum itu, kami makan-makan dulu di Kedai Kak Ara sebab masing2 dah kelaparan. Aku je tak makan. Nanti bila makan, takut termuntah pulak bila terkinja-kinja. Dah tak pasal-pasal nanti saham jatuh. Lagipun, bila nak duduk je kat Kedai Kak Ara tu, ramai pulak orang yang bertegur sapa ngan aku. Jadi kenalah control macho sikit. Nanti, market lari pulak.

AKU & ABAIEY POSING SENYUMAN MESRA

Lepas penat berlibur, kami semua sambung lepak-lepak di tempat istirehat (baca sebagai Tasik). Saja lepak-lepak situ dan berborak-borak serta sesi berkenalan dengan lebih mendalam. Aku dan Saifuddin terhibur dengan kawan-kawan baru ini. Diorang memang kelakar. Ada je lawak diorg buat. Semalam, mereka baru singgah umah, saja datang jalan-jalan. Memang tak rugi ke sawana sebab dapat kenal orang baru dan jadi kawan baru.

15 comments:

Anonymous said...

hi..

btw i slalu gak nampak u kt UOA..
ofis u situ ke?

amir

Ash Shinotsubaki said...

taste2 yg berkacamata..ops.

Anonymous said...

Abai?

Anonymous said...

Abai?

Anonymous said...

biar i jawabkan untuk cik amira...

kawasan jalan pinang tu, territory izzu ya! awas. hahahahahahaha

lepas ni panggil lah izzu jalan pinang. la la la la

i jalan kia peng sajorkkk

Zal said...

Missy, you've been tagged : http://life-is-just-a-bowl-of-cherries.blogspot.com/2008/06/zal-who.html

izzu said...

to amir :

ye amir, i mmg kerja kat situ. opis dlm bangunan uoa tu.

opis u pun, kat dlm wisma uoa ke ?

kalo free, leh gak lunch atau minum sama2 :)

izzu said...

to anonymous :

ye, itu mmg abai

to acai :

kalo taste, amikla

to ah ah:

set teritory katanya

to zalina :

ok, nnt i akan buat

Anonymous said...

to : yall

haih...
aku hanya lah titik kecil di alam semesta ini..ko bagaimana?

Anonymous said...

siapa pemilik no hp 0193938277. nak ciktot dengan dia. ahaks

Anonymous said...

siapa pemilik no hp 0193938277. nak ciktot dengan dia. ahaks

Anonymous said...

ofis i kt jln sultan ismail..

wisma genting..penah gak nmpak u lunch kt meal station tuh

yeap2 maybe we can do lunch or tea sumtimes..

-amir-

izzu said...

to amir :

jap, ni bukan amir kerja kat renaissance kan ? totally new amir, which we havent met yet, rite ?

ic, dkt jln sultan ismail. not dat far la. owh ic...mesti nampak masa jalan ke dan balik dari opis, kalo nampak kat wisma genting

so, if u wanna know me more, feel free to email me at izzu20b@gmail.com so, we can get to know each other better

it is easy dat way. or if u have your own blog, gimme da link i will drop by

izzu said...

to anonymous :

yeah, u r a titik kecil di alam semesta. but, if u introduce urself, u will be a biggger dot than before cow more people will know u and i would like to know u too :)

izzu said...

to zal :

tq for da tagged. i akan buat nanti ek. skrg ni tak sempatla