Saturday, June 25, 2005

3 SERENTAK !!!!

hi everyone ? how are u today ? i'm okay here...last night, picked up my dad at airport, he just got back from kota kinabalu...he got work there...ala2, pasal hal maktab perguruan ni...aku tak tau sgt...yg aku tau kursus pasal kerja...but that is not the main story.....

the main story is...adik beradik aku dah dpt tawaran ke ipt...but apa yg pelik kan ? semua org dpt...cuma yg menggembirakan is, 3 adik-adik aku, dpt offer ke ipt serentak...huyooo, aku tak taula sama ada ni happy news or bad news...but yg pasti, kopakla ayah aku bulan ni...3 org anak sekali, tak campur aku lagi (nak gak duit belanja, skolar dah kering...hehehe)

adik aku no2, tak dpt mana ipta2...but he still got offer ke University Kuala Lumpur, cawangan Alor Gajah...mean that, he got place at ipts (thank God, not UTP)...adik aku ni dah amik diploma, so nak sambung degree kat situ la...course science computer and networking...tp bila da ipts ni, sure belanja lebih...ba tu aku taknak komen, sbb aku pun ipts....

the only daughter in family; adik aku no3, dpt masuk UUM...mintak UPSI tapi dpt UUM, course keusahawanan (course apa tu ?)...okla tu, drpd tak dpt langsung...but my mom try her best to make sure that my sister can get in...but i think harapan tipis la..coz too many student yg result much more better than my sis..but its ok la...at least, she got her place at UUM, kalo nak dibandingkan ngan org tak dt offer langsung...ni pun guna result STPM...

the 4th sibling, got an offer from UMS...lagi jauh...oversea tu!!! ahahah...terpaksala dia separate ngan makwe dia...makwe dia dpt UTM je...nak engineering tp dpt course sains (fizik dan elektronik)...okla tu...dekat2...boleh je dpt keja nnt..my mom just booked the ticket for her and my bro...they have to go there on 2nd july....my bro form matrix...and i think its okla..coz he just average...so, dpt tmpt kat ipta ni...such a release..but UMS dah ckp awal2...bawak RM2000 sbg pendaftaran...byk nye.....

lagi menariknya...semua kena pergi mendaftar on 3rd july...ahahah, macam mana tu ? sorg nak ke sabah, sorg ke melaka dan sorg ke kedah...semuanya hujung2 dunia...my dad have a plan...muy mom need to go to sabah with my bro...i need to take my sis to kedah and he will go to melaka to register my other bro...semuanya ada task....so, tinggal la my youngest bro, at home alone...he still in his form5 and will be taking SPM this year....to make things more interesting...he had been choosen to participate in PLKN for next year intake...seem like..next year...no one will be at home...only my mom and my dad will be staying at home....

me ? still not finish my study...have to xtend...ahahah, this thing happen becoz of my foolishness...what to do, thing happened already...so i try to struggle in 3 more semester to finish it....then starting to find a job....i have to

i think, this is a blessing from God...all my bros and sis got their place at ipt...maybe my dad have to suffer a lil bit...coz he have 4 childs at university at the same time (i suppose to complete my study this year...huhu) but i think...that what parents are for...this is their responsibility.....and some kind of investment in future...hope that all my bros and sis will success in thir study...coz this is their first step to face the real world...

2 comments:

KEF said...

Haiyor Izzu, bersyukurla yer, kerana adik-beradik kamu sudah mendapat satu permulaan yang baik. Ini satu langkah penting untuk menjangkau masa hadapan mereka. Sebagai seorang abang, saya rasa kamu sudah cukup baik and prihatin terhadap hal ehwal adik-beradik kamu.

Izzu, saya amat berbangga kerana dapat berkawan dengan kamu :)

Semoga berjumpa lagi.

Anonymous said...

ahaha... aku br je tau... 3 serentak ke??? but bila baca pasal extend tu kan.. i'm very much not agree with ur idea... u mean foolishness=extend sem?? that sounds very narrow minded... please dear... look at a bright side... nak aku list kan ke??? ahahahaha... tanaklah.. aku byk keje lagi nak buat... so... kalau boleh.. tuka statement tu yer...