Monday, June 13, 2005

BERCUTI DI KAMPUNG

spent 3 days at kampung...kampung serom3, muar, johor...speant almost a day in the journey....now, i'm here, back again at my house, in kota bhrau kelantan....so bored bila balik kampung kat johor...kampung ni, sblh mak aku...nenek aku tu dah la kuat membebel and bila bercakap je...sure satu umah leh dengar...kuat tak kuat nye dia berckp...nak tido siang pun takleh....tp sbb mak aku nak balik jugak, dan aku pun tade apa nak buat kat umah ni, aku ikutla mak aku balik kampung...best jugak sbb masa nila, aku leh mintak mcm2 ngan ayah aku...ayah aku kalo drive balik kampung...suka berenti2 minum...byk kali pulak tu...apa lagi, masa ni la nak pau ayah aku...mintak belanja best, kdg2 ayah aku plak offer masa aku taknak...tp sbb org dah offer, trus aku ckp nak...

1st stop kat setiu, ayah aku ikut jalan pantai...sure la byk org jual keropok lekor dan segala mala mcm barang2 kering....spt ikan, sotong, dan mcm2 lagi yg dikeringkan...dah ayah aku berenti kat satu kedai ni, dan aku apa lagi, trus order sotong goreng tepung, aku amik yg plg besar...sedapnya....ingat nak mkn 10 ekpr, tp rs cam melampau la plak....so aku berwasatiah, mkn sekor je....dan begitulah strusnya, asal ayah aku berenti utk minum, atau rehat...aku sure berenti utk melantak...ahahahah...

mula2 cadang nak dok dlm 4 hari...tp sbb nak settlekan permohonan adik aku ke UPSI, kenala balik awal...so balik awal...tp ok gak, sbb aku bosan gila kat kampung, tade tv, radio atau pun komputer(nenek aku tak reti pun psl komputer)...semua radio ngan tv ada dlm bilik dia...aku mls nak tgk kat bilik dia...rs tak best plak...anyay, dah balik umah sendiri...home sweet home

No comments: