Monday, April 10, 2006

HANG OUT WIT MY BRO

I called my bro and asked him to meet me at KK Plaza. The actual plan was, to visit him at UMS. But, i was too lazy to take a bus to go there. It'll be better if we just meet somewhere in KK. Bukannya ada apa2, kat UMS tu. Dia ada moto, lg senang dia nak gerak ke sana ke mari. Next time, i'll try to visit him at UMS. I have 4 months before my internship end, lama lagi tu.

I bought a comic book while waiting for him. Acai pun suka komik ni gak, komik "Q - PENYIASAT REMAJA". Aku suka baca komik ni, sbb ada kes2 pembunuhan yg misteri dan mesti diselesaikan dgn penaakulan dan juga bukti2 kes. Scene pasti ada, "rahsia bilik sulit" dan part plg best bila nak teka sapa pembunuh tu.

My bro came at 1.30pm. Then, we headed to the food court coz we're so hungry, didnt eat anything since morning. We ordered nasi ayam singapura and iced tea. I really like nasi ayam singapura, sedap. Siap order extra chicken lagi tu.

Image hosting by Photobucket This is the stage and the big banner

Dah makan, kitorang ke ground floor. Rupanya, ari ni ada show kat KK Plaza. Show nak promote program baru 8TV tu, 1 in a million. Alang2, dah ada kat situ, aku ngan adik aku pun tgk la show tu. Banyak gak artis2 yg performed. Ada Saiful, Rydee, Vick, Nikki & Dina dr Malaysian Idol 1. Ada Farah and Daniel dr Malaysian Idol 2. Ada Radhi OAG dan RUffedge.

Image hosting by Photobucket aku ngan org kuat 8TV

1st time aku tgh show artis secara dekat. (Sorry, aku org kelantan, so mmg tadekla pluang nak tgk artis2 ni menyanyi kat sana). Aku ngan adik aku, join crowd kat situ, tak berganjak2. Sempatla snap2 gambar2. Tapi sayang, digicam BEN-Q murah ni, takleh nak zoom. So, gambar2 pun sayup2 mata memandang jela.

Image hosting by Photobucket awal & marion, jd emcee petang tu

Sebelum tu, aku ada beli gak merchandise dr 8TV. Saja je beli, aku suka tgk key chain tu, comel je. Then aku beli gak t-shirt. Tak pernah2 aku nak beli benda2 camni tapi kali ni aku mcm teruja je. Ntahla, rasa happy sgt2.

Image hosting by Photobucket Nikki on the stage !!!!

Performance paling best, Nikki !!!! Aku mmg tunggu part dia jerit Mariah carey tu. Bila dia jerit je, semua bersorak. Aku pun sorak gak...hehehe, ala, bukan org kenal aku pun kat sini. Kalau aku buat gila pun, aku bukan peduli apa org kata. Kalo kat utp tu, ada show kat ipoh parade ke, kinta city ke, jenuh aku mengajak utk tgk. tapi, sorang pun taknak join tgk. malu la, segan la, kena kutuk ngan orang la, tade standard la. Last2, tak tgk pun. Aku gak yg kempunan. Kali ni, aku tak kira, aku nak tgk dan enjoy sepuas hati. Adik aku memula malu gak tapi buat apa nak malu sbb semua org dtg nak tgk. Kalo show, tade org tgk, lagi la malu org buat show tu, macam kena pulau plak. Last2 bila Radhi OAG perform, trus adik aku enjoy sekali. Siap nak amik gambar ngan Radhi lagi tu.

Image hosting by Photobucket Now, turn Rydee plak. Comel sgt Rydee ni, walaupun baju dia macam sarung nangka

Image hosting by Photobucket Yes, dpt gak ambik gambar Marion

Image hosting by Photobucket Yeah!!! peace from Awal

Performance Farah pun best gak. Dia nyanyi lagu, Kelly Clarkson, Because Of You. Kompiden kan pompuan ni, tapi dia nyanyi ok je, sedap gakla didengar. Part paling best, semua org tertunggu2 sudah pasti Ruffedge. Diorang naik stage je, semua org dah mcm histeria. Masa nila, aku sempat buat penilaian sapa cando sapa tak. Zain ngan Syed tak cando pun aku tgk. Tapi yang sorang lagi tu cando, tapi aku lupa apa nama dia. Dia tak byk nyanyi lead, lebih kpd back up singer sajork.

Image hosting by Photobucket Zain Ruffedge, pompuan2 histeria tgk mamat ni. tak paham aku, biasa je aku rasa...

Image hosting by Photobucket aku suka tgk Amir Ruffedge (Wan br ckp kat aku tadi, nama dia)

Then sessi autograf. Kebetulan, aku ngan adik aku dpt tangan2 TMNET tu. So, kitorg pun beraturla nak amik autograf. YES!!! Beratur ni, sanggup sekali semata2 nak amik autograf. Mmg gila!!! Aku tak pernah terpikir nak buat benda2 camni. Aku tarik adik aku ke tepi stage, beratur. tapi, org2 kat sini mmg gila...berasak2 dan bertolak2. Aku dah geram, aku pun depangkan tangan, block semua org belakang, kiri dan kanan aku. Pastu, aku suruh pakgad2 tu depangkan tangan gak. Tetiba, ada ketua pakgad buat announcement. "Sampai line je, yg boleh. Yang lain2, sorry, sbb kamu semua berasak2, so, saya kena end session ni." Yang bestnya, "line" tu, blakang adik aku je. Adik aku plak blkg aku. Mrasala korang, tak dpt autograf. Padan muka korang. tak sesia aku buat aksi depang tangan tadi.

Image hosting by Photobucket ngan Dina je, yg sempat snap gambar secara bersama2

Naik je stage, org pertama aku amik autograf were Ruffedge. Aku sbnrnya bukan nak sgt autograf diorang, sbb pas2ni sure buang gak kan. Aku nak amik gambar je. Tapi sbb takleh nak amik gambar, terpaksala pose2 amik autograf tapi menten amik gambar curi, masa pakgad tak perasan. Kena warning, tapi menten buat dunno je. Motif tak bagi amik gambar ? Tanpa peminat, siapalah artis. lagi mau over2 pakgad2 ni. Tapi, last2 diorang gak dok sibuk bnergambar. Choi je.

Image hosting by Photobucket Nikki, pose terperanjat. Aku jerit nama dia, then trus snap. Mujurla dia sempat senyum

Sbb ada pakgad lahanat tu, tak semua aku leh amik gambar. Aku igt nak amik gambar bersama artis tapi terpaksa amik gambar artis sajork. Sempat snap bersama2 ngan Dina je. Tak sempat nak snap bersama Nikki & Rydee. saiful ? No nana no...tak minat. Kalo nak amik gambar org peclob, lebih baik aku amik gambar si Awal ni. Terpaksa aku jerit, "Awallll" sbb nak suruh dia tgk digicam aku. Mujurla dia sporting dan pose utk aku walaupun aku jerit dgn suara manja2 lemak merdu.

Image hosting by Photobucket sentap!!! dpt amik gambar Rydee dari jauh je. Dah kena hambat ngan guard...

Dah abis autograf, my bro and i pun balikla. Esok ada plan lain plak. Aku balik umah, adik aku nak ke Tanjung Aru. Katanya, ada bbq kat sana. BBQ apa la tgh2 ujan ni...harusla tak masak2 ayam tu. Last2 beli je kat Sugar BUn tu. Aku dah penat type nak tido plak. Esok nak bgn pagi, nak pergi ke destinasi lain.....

3 comments:

Ash Shinotsubaki said...

kau tak masuk ke petandingan tu?

izzu said...

masuk, tunggu aku tulis dlm next post

izzu said...

sah2la kak aeju ni pompuan, cuma tulen atau tak je...hehehe, jgn marah