Tuesday, April 25, 2006

LABUAN TRIP - SECOND VISIT

Image hosting by Photobucket tengah posing jd penjual coklat

Hi, apa khabar semua ? Lama sudah tidak update. 3,4 hari ni bz sikit, tak sempat nak update. byk gak benda2 berlaku tp masa tidak mengizinkan utuk menulis di blog. Malam ni, stay up jap....nak buat update ringkas.

Image hosting by Photobucket

Kalo tgk gambar di atas, sudah pasti anda dpt mengenalpasti destinasinya. Iya, dong..tepat sekali. Bertandang lagi sekali ke Labuan. Kalo tempoh hari, family trip...kali ni bussiness trip plak. Aku ke sana ngan my colleague, helping him untuk buat internal audit for my opis. Audit ni penting coz my company di invite to participate in MSOSH Awards. Kalo adik2 dan akak2 serta abg2 tak tau apa tu, MSOSH...sila la buat research sendiri. MSOSH is short form for Malaysian Society Occupational Safety & Health. Kiranya, mana2 company yg comply ngan law dan regulations yg berkaitan ngan MSOSH dan dpt markah tertinggi masa audit, akan dpt award. So, company aku target for Grand Award. Previous year, dah menang Gold Award skrg nak mrasa plak Grand Award. Tetapkan, tak pernah puas hati ngan apa yg dah dpt, menten nak yg lagi GRAND !!!!

Image hosting by Photobucket bergambar di pintu masuk ke opis di labuan

So, aku ke Labuan on Thursday, 20th April. Menginap di Sheraton Hotel. Yang bestnye, semua company bayar...x payah byr sesen pun. melk suka !!!!

Image hosting by Photobucket comel la budak ni. jd receptionist, trus mintak nak bergambar sama2. sila abaikan "ketiak basah" iteew

cuma sentap, makan kena guna duit sendiri sbb aku bukan permanent staff. Tak kisahla...yg penting dpt bilik queen bed. Puasla aku berguling2 atas katil. Tp lg best, kalo ada org yg leh temankan aku berguling-guling ni....sure lagi seronok.

Image hosting by Photobucket inilah keadaan katil lepas berguling-guling

Image hosting by Photobucket sempat lagi ni, posing kat sofa walaupun dah lambat

Masalahnya, aku hanya dpt check-in hotel kol 5 ptg. Sesampai je aku di airport, my colleague trus amik aku dan bawak aku ke opis di Labuan ni. My colleague sampai awal sehari. Kiranya, tak nak buang masa la ni...trus buat kerja. Lps berkenalan ngan staff kat situ, trus buat sessi discussion. Lebih kurang mcm interview session...tanya itu ini begitu begini. Then, aku kena check documents yg melambak2, agar semuanya verified dan up-to-date. Pening kepala aku, satu hari mengadap timbunan files. Mujurlah ada staff yg comel bernama Victor menolong aku. Aku mintak je file tu, file ni...cepat je dia carikan utk aku. Sorry, xleh nak letak gambar dia kat sini coz dia tak mau identity dia terdedah.

Image hosting by Photobucket landskap kat opis labuan ni, mmg cantik. siap ada air terjun lagi...

Esok pagi, Friday...aku ke sana lagi. sambung kerja yg tak abis. Sentap!!!!! aku tak sempat pun nak mandi manda di swimming pool dan jenguk2 bar hotel tu. Semalaman aku dok type report. 4.30 pagi, baru aku tido pastu 7.30 pagi nak kena bangun dah sbb nak ke opis tu lagi. My colleague aku tu, serah bulat2 kat aku. Terpaksala buat semua, dia pun lebih kurang pangkat bos ngan aku...so, buat sajala...

Image hosting by Photobucket hanya mampu memerhati dr jauh je swimming pool ni...huhuhu

Apa pun, breakfast dulu la. Ala2 complimentary breakfast, semua aku lantak...mcm makan lunch plak. Aku mintak tolongla sorg waiter ni amik gambar aku tgh pose makan. Pas2, waiter ni buat2 mesra alam plak, nak borak2. Aku layan jela, tup2 kuar soklan cepumas "BANG, BELANJA SAYA MAKAN...BOLEH ?" Terkesima kejap aku, tak tau nak ckp apa. MOTIF dia mintak belanja ??? Tak cukup makan ke, jd waiter kat Sheraton tu ? Kalo lapar sgt, curi2 makan jela kat table tu. Melambak2 makanan kat situ. Perlu kerr mintak aku belanja sedangkan trip aku kali ni pun ditaja oleh company aku dan aku hanya bawak 50 hinggit sajork dtg Labuan ni, sbb nak beli coklat.

Image hosting by Photobucket tgh syok melantak sementara mood masih ada

Patutla, mesra semacam...rupanya ada hidden intention. Aku ada gaya mcm SUGAR DADDY kerr ? Gaji ciput, mampu ke nak sponsor org ? Waiter tu, mmg gila. Tapi kalo dia offer nak lolo aku ke ajak rembak ke...aku ok sajork. Belanja2, no way !!!! Kenal pun tak sampai 10 minit, mintak belanja. Trus aku turn off nak melantak dan trus blah dr kafe tu.

Image hosting by Photobucket dah sentap tu, aku rehat la kejap kat kerusi ni. sementara tunggu my colleague...

Akhirnya, kerja aku dah siap before lunch hour. Tapi, kena tunggu plak my colleague tu coz dia ada urgent matter plak ngan opis Labuan ni, kena buat JHA plak. JHA = Job Hazard Assessment. Mujurla flight aku kol 6.30 ptg. By 5 pm, semua dah settle...my colleague antar aku terus ke airport. Dia stay lagi kat Labuan, sampai Ahad. Ada perkara berbangkit katanya.

Image hosting by Photobucket inilah pandangan luar airport Labuan

Image hosting by Photobucket inilah fokker tu. kecik je kan...

Snap gambar airport ni then trus check in. Rupanya, kalo flight dr Labuan-KK kol 6.30 ptg, naik fokker je. Tak kisahla, kapal terbang kecik pun, yg penting leh balik KK. Aku dah exhausted. Ingatkan, lehla nak pose2 jd pelancong trip kali ni tp dilambakkan ngan kerja. Aku sebagai dedicated employee, membuat kerja aku dgn rela hati (tp tetap menten ngan bebelan di hati)

Image hosting by Photobucket cantikkan awan2 tu...macam gula kapas je, rasa nak makan plak

Depan bos menten senyum semanis madu and never say no for anything. Tak tahu pun still ckp yes...tp lps tu, harusla aku gelabah tanya org sana sini dan buat research serta belek2 files berkenaan sambil chatting di ym dan surfing internet baca blog orang....hehehe...nak buat camne, dah mmg ni kerja aku. But, i'm happy with my work. Tak sabar nak jd permanent worker kat company ni. harap2 nama aku "naik" la nnt.

Image hosting by Photobucket muka keletihan dlm flight

2 comments:

datin cik sal said...

wah... best nyer keje ko ek...chihihihi mundar mandir keliling sabah serawak... suka suka..

izzu said...

yes, mmg best. tapi tetap takleh nak lawan ko. mundar mandir di oversea lagi. upload la gambar2 ko kat oversea tu, leh tgk2. harus, nnt kena cr kerja yg leh gi jalan2. ko lah idola aku, skrg ni...suka suka :)