Tuesday, April 25, 2006

WEDDING PARTY

Image hosting by Photobucket bersiaran dari wedding party of Kevin & Veronica !!!! pakcik ni, jd mc utk hari ni

Sunday arrived. Still rasa happy psl semalam. Seronok, hang out ngan that someone. Tp, dia selalu bz. Kalo aku ajak dia kuar sure asyik wrong timing je. So, aku decide biar dia yg call aku bila dia ada free time. Its better kalo dia yg set the date. That someone will propose the date and i'll try to fit in my schedule. Obviously, my work schedule is not as hectic as that someone's schedule.

Image hosting by Photobucket semua org tgh asyik menari, tgh2 hall

Sha gave me sms last nite and asked me whether i wanna join her for a wedding party. Her friend's sister got married today and she invited Sha to attend the party. Aku ok je since this my 1st time attend wedding kat Sabah. So, Sha angkut Wan dulu then baru angkut aku kat umah. We arrived at the hall pukul 3 petang. Kitorg sampai lambat coz the party start at 1.00 pm

Image hosting by Photobucket budak pompuan yg cute, yang akan menggelepar kena letrik lepas amik gambar dia

Image hosting by Photobucket inilah Vivi, host kita pada hari ini...

Sampai2 je, Vivi, kakak kpd pengantin perempuan, welcomed us. Sha kenalkan aku pada Vivi coz this is my first time meeting her. She's a nice lady with big smile. Disebabkan lapar, Vivi terus bawak kitorg ke meja makan. Dia pun paham. Apa lagi melantak sakan la. Actually, Vivi ni berbangsa Kadazan. Mostly, Kadazan byk beragama Kristian and this is my 1st christian's wedding yg aku pergi. Tapi, makanan yg kitorg makan tu, mmg khas for muslim friends. Sbb, utk yg non-muslim ada meja khas yg lain. So, aku melantak jela. Sedap gak rendang daging dia. Beer pun free flow. Tapi, aku tak minum beer la...just air sirap.

Image hosting by Photobucket tgh syok menari tarian sumazau ngan Vivi

masa kitorg tgh makan2 tu, actually, karaoke session pun tgh on. Diorang yanyi lagu omputih dan lagu2 kadazan. 1st time gakla bg aku mendengar lagu2 kadazan dalam masa 3 jam direct. Ada gak lagu2 kadazan yg best walaupun aku tak paham apa dia nyanyi. Yang x tahan tu, ada sorg makcik ni berangan tarik suara macam kelly clarkson sampai nak pecah mikropon tu. Suara sedaps sgt!!!! (sedaps = tak sedap). Tapi, crowd menten menari2 kat tgh2 hall tu. Aku kena tarik ngan Vivi..kena menari. Tarian sumazau...hayoooo!!!! sah2la aku tak reti tapi aku ikut org jela. Memeri sgt. semua menari sumazau ramai2. Memula berpasangan lepas tu menari dlm bulatan lepas tu menari dalam barisan. Macam2 formation la ada. Aku rs best sgt...walaupun aku menari sumazau sambil tangan patah riok tp aku ttp terhibur tgk org2 lain menari.

Image hosting by Photobucket menari sumazau sambil diiringi oleh alunan muzik dr pemuzik yg dibawa khas dr Membakut

Lps tu, kena menari cha-cha plak. Hayooo!!!! aku pun fail gak tarian ni. AKu ngan Sha kena tarik ngan Vivi, menari kat tgh2 hall. mujurla ada ramai yg dah menari, so xdela rasa malu sgt. Tapi serius aku kekok. Semua step tak jadi. Asyik nak berlanggar ngan Sha je. Patutnya, bila Sha mara ke depan, aku undur ke belakang and vice versa tapi sbb dua2 tak reti...aku ke depan, Sha pun ke depan, Sha ke belakang, aku pun ke belakang...hampir2 nak terhantuk kepala dan terpijak kaki. Tapi, aku menten enjoy the dance... non-stop aku ketawa...aku suka tgk kakak sebelah aku menari. graceful sgt. tetiba aku rasa mcm berada di zaman 50's...ala2 era saloma giteew. semua menari beramai2. tua muda, pakcik2, makcik2, remaja, kanak2...semua happy gembira sepanjang majlis tu.

Image hosting by Photobucket ni plak...aku tgh menari cha-cha ngan Sha. gelek bontot yuol !!!

last sebelum balik, kitorg bertiga ambik gambar ngan pengantin. Dua2 sama cantik sama padan. I really enjoy my weekend. FRom the trip to Labuan, Hang out with that someone until The wedding party.....semuanya best . Kata eton, "Semmmmmmmua Bestttttt!!!!"

Image hosting by Photobucket Aku, Sha & Wan bergambar bersama2 pasangan pengantin yg diraikan pada hari tersebut.

2 comments:

Anonymous said...

izzu ko kene blaja tarian ngajat tampi kot dr kak ani..

izzu said...

tarian ngajat tampi tu, kat sarawak la, lela oii. i skrg kat sabah. motif tetiba nak menari ngajat kalo semua org menari sumazau ? harus org igt aku org gila. sah2la wedding ni, yg kawen pun org kadazan, bukan org iban...yuol !!!!