Monday, July 17, 2006

MINGGU TERAKHIR

HI, sorry lama tak hupdate. this is the busiest week for me. lots and lots of reports perlu ditulis. pagi petang siang malam buat report je. sekarang report2 yang kecik2 dah disiapkan, tinggal satu final report je lagi. tapi, boss aku pulak cuti sakit. haih, sapalah nak sign kan reports aku ni. dahla khamis ni sudah mau terbang ke semenanjung. aku call, tak pulak angkat2. bimbang betul aku, kalo reports ni tak kena signs. aku taknak jadi tidak jujur, sign sendiri. boleh je nak tiru, tapi aku tak mau. nanti tak berkat aku kerja kat sini, tak berkat duit gaji aku kat sini. harap2 esok dia datang kerja la.


ini bukan boss aku. hanya sekadar gambar hiasan

minggu terakhir ni, tiada lagi kerja2 baru yg kena assigned. boss pun surah aku apply cuti je utk 3 hari terakhir. nak suruh aku jalan2, beli buah tangan dari sabah utk bawak balik semenanjung. tapi, aku tade apa pun nak beli. tapi bagus jugak dpt cuti awal sbb bolehla aku packing barang2 aku yg bertimbun2 tu. kompemla lebih muatan. sah2 dah kena bayar lebih dari RM50 utk luggage. macam nak pindah rumah pulak. tapi, komputer aku ni yg berat, aku guna monitor crt, so paham2 jela besar monitor tu macam mana. aku tak suka guna laptop, sebab aku rasa kekok. tapi, aku rasa sure kena beli gak laptop in the future. senang nak bawak ke sana sini.


packing!! packing!! dah nak balik!!!

minggu terakhir ni gak, buat aku rasa tak sabar2 nak balik ke semenanjung. selama 8 bulan aku di sabah, rasa rinduku kepada keluarga, kampung halaman, kawan2 di semenanjung semakin menebal. begitu lama tidak berjumpa. 8 bulan aku di sini, tidak berkesempatan utk aku pulang ke semenanjung. rasa lain sangat, macam tidak lengkap kehidupan ini. mereka pun sudah tidak sabar2 menanti kepulanganku. semuanya sudah menanti dengan pelbagai aktiviti yang telah siap diatur. hanya tunggu aku datang memunculkan diri, utk aku meneruskan aktiviti2 tersebut. inilah seronoknya ada kawan-kawan lama yang setia dan baik hati.


old friends

minggu terakhir ni juga, membuatkan ku berat hati. berat hati untuk meninggalkan bumi sabah. belum puas aku di sini. 8 bulan sangat singkat. belum sempat aku teroka segenap pelusuk bumi sabah ini. gunung kinabalu pun masih belum kudaki. tapi dengan adanya kawan2 baru di sini, kehidupanku tidak terbatas ngan kerja sahaja. hujung minggu pastinya terisi ngan pelbagai macam aktiviti. ke sana sini bersama2. kemeriahan dan kegembiraan melancong, shopping, mengusha, mengumpat, dan lain lain lagi, segalanya dilakukan bersama2.


new friends


minggu terakhir di bumi ini, membuatkan aku berasa sedih dan sayu. sedih untuk meninggalkan si dia. sayu untuk berpisah dengannya. dengan kehadirannya di sini, menceriakan hari hariku di bumi sabah ini. dialah teman dan dialah sahabat dan dialah tempat aku menumpang kasih dan sayang. gelak tawanya, senyum girangnya, lawak jenakanya sentiasa membuatkanku gembira dan menghilangkan kedukaanku. Banyak perkara dan rahsia kami berkongsi bersama. walaupun dahulu kami pernah bermasam muka namum semuanya bagaikan hilang begitu sahaja. kehadiranku di bumi sabah ini bagaikan memberikan satu hikmah dan rahmat padaku. hubungan bertaut kembali dan malah semakin erat berbanding dahulu.



di kala aku kebosanan, pasti dia akan muncul dihadapanku dan menceriakanku. di kala dirinya dihambat keresahan, aku pasti kan datang meredakannya. sayang, 8 bukan bagaikan sekelip mata. hati kecil ini meronta-ronta tidak mahu pulang. ingin terus berada di sini. tapi, aku harus berpijak pada paksi realiti. setiap yang bermula pasti berakhir dan setiap episod pasti ada penamatnya. tapi, aku yakin dan pasti, ianya tidak akan berakhir di sini, pasti akan kesinambungannya. walaupun dia tidak mungkin jadi milikku, namum aku tau, masih ada ruang untukku di hatinya. ruang untuknya sentiasa ada dlm hati ini. cukuplah sebagai teman tapi mesra. sesekali, aku bertanya pada diri sendiri. adakah ini hanya sayang atau lebih dari itu ? cinta ? biarlah aku simpan saja dalam hati. namun ingatanku terhadapmu takkan luput walau sejauh mana kita terpisah. walaupun enak diambang fantasi, mahu atu tidak harusla berpaut pada realiti. aku tau itu semua dan aku amat memahaminya.

Photobucket - Video and Image Hosting



minggu terakhir ini juga, hati ini menangis riang namun tetap dibaluti duka. riang kerana aku dapat meneruskan penghidupanku dalam episod yang baru. riang kerana dapat bertemu kembali famili tercinta dan teman-teman di seberang sana. riang kerana dpt berkenalan dengan kawan2 baru. riang kerana dia menerimaku kembali seadanya aku dan sentiasa ada masa untukku. namun hati ini tetap dirundung duka. sedih untuk meninggalkan semuanya. semua ini begitu bererti bagiku. walaupun tiada airmata yang tumpah dari kelopak mata ini, namun hati ini tetap digenangi titis titisnya. bukanlah titisan duka tapi titisan gembira keranan peluang ini diberikan kepadaku untuk mengecapinya.


hati menangis tiada siapa yang tahu


minggu terakhir ini, kuucapkan selamat tinggal bumi sabah yang bertuah penuh kenangan


lambaian terakhir sebelum aku berangkat pulang

11 comments:

fiebie Danielle De la Rossa said...

lolo lah si "dia" sebelum dia di lolo org lain...

Ash Shinotsubaki said...

aiyo..ini bermakna ai terpaksa start kosongkan kereta ai ...harus nak mengutip barang2 kau itew

izzu said...

githu, lolo je ko igt kan, puru

izzu said...

yes, mulakan dari skrtg, khamis ni ok ai balik

datin cik sal said...

ixu selamat hari kelahirannnn.... dpt tak sms ai...chihihhi

Anonymous said...

aiyork ai nmpk kondom org iban di celah2 beg u...

not available said...

izzu tak lolo ok ... tp men cucuk2 jers... *opssss

izzu said...

koyak : ai dpt sms mu iteew, tq noques

lela : tade makna kondom org iban, ai tak rembak ngan sapa2 ye

syai : choi, tak perlu cnn ye, teman tapi...

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP hair loss products Amateur radio license plack show me hairy pussy ferrari 360 spider lamborghini nitro Exterminators hollywood ca timeshare Pamela anderson sexy mpegs Dirtbag teen gangbangs

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it credit report cartoon sex mobile phone tools Bextra kentucky law suit sell timeshare hotel offers Movado ladys antique watches