Thursday, June 18, 2009

AKU BUKANLAH YANG TERBAIK

Kurasakan, sudah dilakukan yang terbaik.
Namun ternyata aku bukanlah yang terbagus.
Belum cukup usaha dan kudratku.
Untuk menjadi juara
Sedih memang sedih
Kerana aku masih belum layak
Sepastinya, akan kuperah keringatku
Agar ianya menjadi lebih berbaloi
Agar ianya menjadi lebih bererti
Di pentas penilaian
Sepastinya aku rasa terpukul
Kerana tercicir dari gerbang kemilauan
Namun aku takkan mengalah
Akan kutekadkan usahaku
Agar ku bisa tempatkan diri di puncak persada
Lemparkan cinta, lemparkan ruang rehatku
Biarkan aku menikah dengan kerjayaku
Kerana aku ingin jadi HSE Manager lagi 2 tahun.

p/s : sedih sebab mid-year performance appraisal tak bagus. Nangis dalam toilet

9 comments:

Oasis said...

Sabar ek, nanti ada la tu rezeki...

not available said...

yes!! wpun rezeki di tempat keja slow skit, tp rezeki dia pasa malam meriah kan? *matila

farish izaryl @izreez said...

motipla izzu nk nages kat toilet..meh2 cini.haha *matila!

datin cik sal said...

babi sgts taw!! mak tergelak bila baca ko nangis dalam toilet.. motiff kao pp betty masa memula masuk mode!!!**matilamak!!

izzu said...

standar la nanges dlm toilet, takkan nak tunjuk kita lemah dan tak berkemampuan dpn boss dan colleagues lain.

i guna konspe bree dlm desperate housewives, nanges dlm toilet then kuar toilet, trus senyum

@rep said...

rezeki u ols di tempat lain.. or mungkin waktu lain.. bak kata kimie.. Pasar Malam..

*matikewmark

izzu said...

pasar mlm, beli kuih je

adie said...

dulu masa kerja kat petronas pon stay kat HOTEL MARJAN tu, tapi dulu terok tak ade wifi, nyamuk besar ayam,kena plk dapat satu bilik ngan bos, yaampun tobat!
selamat pulang ke malaysia

izzu said...

yeke ? skrg ni, better dah.

dah kat kl pun, adie

nak jumpa adie ni, tak sabar2 :)