Friday, June 05, 2009

HAPPY FRIDAY !!!

Walaupun masih lagi penat dari outstation, tetapla terpaksa masuk opis. Ini smua bahana untuk mencapai mid year target. banyak betul datelines. kalo result bagus dalam mid year performance, leh naik gaji. Pastu, leh gi shopping kat sogo (sogo je, apa class !!!) dan karaoke sampai muntah di REDBOX SOGO (jom karaoke sama, lagu duet Kak Imah, thanks kak may)

Macam biasa, stucked dalam jam nak ke opis. Sempatla snap gambar muka stress, stress ka ?

Tak jauh mana pun outstation tu, kat Ipoh. Tapi tetap2 feeling keletihan memandu sampai ke Perlis sana. Alang2 nak feeling penat, baik aku terus MC. Tapi takleh sbb aku pekerja berdedikasi. Tapi tetapla melangut blog org, dan update blog sampai ke masa lunch. Sama je, konsep. Still tak buat kerja, buat kerja lepas lunch sajork.

Dahla, balik ke KL mlm semalam, kena saman ngan polis trafik. Macam sial. Tapi salah aku jugak, sebab aku nak testing power kereta aku ni. Lepas je, first service, trus aku drive laju2 je. Mrasa, drive sampai 160km/hr di highway plus tu. Sampai Tapah, mrasa kena tahan polis. Sial !!! First time kena saman, sepanjang aku dapat lesen memandu ni. Hampeh. Di bawah, dialog masa kena saman:

Polis : Ni kereta encik kan, WSL 8460 ?

Aku : Ye, kereta saya. Kenapa cik ?

Polis : Encik bawak laju, 137km/hr. Jadi, dah lebih. Kena saman ni, encik. Sila bagi lesen memandu dan IC.

Aku : Ni, amikla (dengan muka pasrah)

Polis : Saya saman ye, encik.

Aku : Hmmmm, ok. (motif tanya soalan mcm tu. Kalo aku ckp takleh, aku lak kena marah)

Polis : Tolong sign kat sini. Kalo encik nak kurangkan bayar saman, encik boleh ke balai polis Kampar, ye.

Aku : Kampar ? Mana tu ? Saya datang ke Ipoh ni pun sekali setahun. Kampar tu, saya tak pernah pergi pun.

Polis : Kalo encik nak diskaun, encik pergilah. Kalo tanak, takpe. Kenalah bayar full.

Aku : Hmm, ok. (Hampehnyer polis. Perli aku la)

Polis : Drive hati2. Jangan laju sgt.

Aku : Hmm, baikla. (pose malas nak layan dah, sbb kena saman)

Pose berangan cute dalam kereta di jakan tun razak yang super duper jam.

Sepanjang jalan dari Tapah tu, aku maki hamun membebel sorg2 dalam kereta. Trus ilang mood nak jumpa skandal lepas balik dr KL ni. Aku terus balik umah jela, dan tido. Sentap tol, kena saman. Kalo leh claim kat company, takpe gak. Sah2la kena bayar duit sendiri kan. Hampeh.


JOM lunch sama, nak ?

Sekarang time lunch hour. Terus je muka happy tersenyum melebar, Bila pikir pasal makan je, trus aku happy. Tapi, aku still control apa yang aku makan dan makan sikit2 je karbohidrat. Nak kurus katakan. Tapi, tadela kerus melidi. Apa org cakap, biar size badan tu sedap dipeluk. Heheheh... Nanti, market pun naik sikit. Tak kurus sangat dan tak gemuk sangat. Just Nice.


First time makan MCD (fast food) dalam bulan ni. No more fast food for this week.

Okla, nak kuar dulu. Nak kena cepat2 sbb hari ni ada lunch date. Dah lama, aku dok aim budak ni. Jinak2 merpati sangat. Pening kepala. Tapi, memikirkan habuan yang bakal diterima, aku takkan mengaku kalah. Yang penting, by hook or by crook, kena dapat gak. Baru puas hati, bila tengok dia terkulai dalam pangkuan ribaan ku ini. Heheheh.

Ok, chow.

10 comments:

farish izaryl @izreez said...

pasrah ktnya ye izzu haha wlopon kna saman muke tetap menten comei cmne tu haha **larekkkk

izzu said...

itu sudah pasti, rizz

smile always

Anonymous said...

masa polis tu cakap, Saya saman ye, encik... itu maksudnya, dia nak minta dirasuah..

izzu said...

yeke ? matilah tak paham hint word

not available said...

takpe, u kan baru je memandu ..

tp menten sgt gangsta mengalahkn samseng jalanan 10 tahun.

camne?

i da berjaya kesan personaliti no. 3 u HOW?

izzu said...

WAH, PERSONALITY KE 3 LA...APA, U IGT I NI MULTIPLE PERSONALITY DISORDER KA ?

imahlenggok said...

pantat makyama sgt sttment!

" terkulai di pangkuan riba ku katanya!!

Teksi!

izzu said...

AHAHAHA, itu akan ayat angkat bakul namanya, kak imah :)

kompiden kan :P

Cik PeaCock said...

wahh Izzu..
enko semakin DIVA meletops pom pom pom skung!! Jeles aku tgk enko makin mengurus.. (ape rahsianya?)

KELASSSS kau kan! Sbb dulu kat UTP berisi sket kan (matilaa nak cakap kt UTP dulu meletops lite-lite jek) wahahaah *hamponnnn

Cheers,
LaDy`from_Hell (matilaa nko igt lg ke tdak nickname nih dlm Speakup) haha

izzu said...

mana leh lupa kan ko aina, ttp carut aku kan, keji sgt