Thursday, June 25, 2009

WORK STRESS SYNDROME cum SELF MOTIVATION

Korg tatau yg aku mengalamai work stress syndrome skrg ni. sbb tu aku ada masalah pencernaan, berry2 (BERAK) lebih 10 kali sehari, susut berat badan, hilang nafsu makan, hilang nafsu seks disebabkan aku terlalu fokus nak score high point ngan job aku ni. Aku target nak score full utk KPI mid year assessment tapi, aku akui yang aku takkan dpt nak score full. Tapi, aku usaha gak. Bila kuar result, tak seperti yang diharapkan. Down betul.

AKU STRESS

Tapi, aku rasa ianya berbaloi ngan gaji yang aku dapat sekarang. Ko nak gaji besar, komitmen kerja kena lebih la. kena 2 kali ganda. Kalo tak, buat apa company nak bazir duit bayar ko mahal2. (menten update blog ni). Lagipun, aku target nak gaji 5 angka sebelum aku umur 30tahun. (sempat ke?)

Bila minggu ni, aku buat myself jd more relax (tak buat keje dan berpoya2 di opis) barulah life aku keep on track balik. nafsu makan dah ada, nafsu seks dah ada, berry mcm biasa.....aku rasa, my body try to adapt ngan working environment aku skrg, sebab tu dia jadi bengong dan bagi aku macam2 problem. tapi ok gak, skrg ni jd kurus sikit, nampak lagi menarik (saham naik la lepas ni....lehla ngorat org lagi aktif, hehehehe)

BZ TAK AKU ? TENGAH BERAK PUN STILL REPLY EMAIL OPIS

skrg aku dh rasa ok sikit....so, mcm dah leh terima ngan life skrg....makan pun dh selera sikit but still watch out what i eat. nafsu sex pun ada balik. 2 hari lps, rembak. smlm rembak gak, hari ni ada plan rembak lagi, 3 reservations tu. hehehehe (apa maksud rembak, carila sendiri)

well, aku rasa standard la, kalo lompat company baru, kita akan demand naik gaji dari 500 hingga 1500 kan ? tak gitu ? semua org ckp camtu. kalo lompat company lain, kalo gaji menten sama, buat apa kan ?

INI ADALAH KUIH LOMPAT TIKAM. JOM KITA MELOMPAT TIKAM !!!!

well, aku bersyukur ngan apa yg ada...sbb i think, i am always lacking behind all of you. korg semua dh kerja....but aku still stuck up di utp dan extend dan grad serta convo sama ngan deja (i am happy grad dan convo ngan u deja). see, 2 years lagging, kalo nak compare yg sebaya spt katong, apau, aritha, eton, nita, sasa, zalina, jess, acai. (daia special case, sbb dia lari masuk uitm, so tak kira. lagipun, dia ada degree dr uk)

MARILAH KITA MENADAH TANGAN DAN BERSYUKUR PADA TUHAN

so, aku rasa tak salah...kalo aku rasa happy ngan life aku, coz i think, i learnt the hard way (well, i kan juara fail subject, juara repeat subject dan juara mc masa final exam serta org plg lama di utp, super junior kenal aku dan aku pun tak kenal diorg)

I AM HAPPY WALAUPUN AKAN MENGHARUNGI JALAN YANG JAMMED NAK BALIK RUMAH.
DI BELAKANG AKU, ADALAH TRAFFIC JALAN TUN RAZAK


well, let us cherish our life. feel grateful for what we have and what we already had and what we are going to get. life is not easy but it can be easier for you if you face it with an open heart and always think positive in everything. appreciate everything, everyone that you had encountered and helped you along the way.

MAY GOD BLESS ALL OF US

20 comments:

farish izaryl @izreez said...

ngeeeeeee!! kat toilet pon bwk lappy skli ek haha.xyh stres2 .be happy ok :) mwah sket haha

izzu said...

heheheh

. said...

aku dah baca mende nih dlm email beracun.. gila dejavu baca lg skali... ahahhaha.. anyway izzu.. kau dah kurus!

izzu said...

memang amik dr email beracun pun. heheheh

sng je, trus quote buat entry blog. heheheh

@rep said...

nak berembak ngan abang kekar lagi... bleyy???

izzu said...

leh je, ahaks

datin cik sal said...

aiyoh.. gaji 5 angka by umo 30.. mak sujuds!!! mrasa mak naik lancer tak pun civic 2.0 plak kan... hiks!! nok bila nak booking.. hiks!! mak sukah!!! jgn lupa mak noohhh!!

izzu said...

githu, lambat lagi la

angan2 je tu :P

Oasis said...

wah...hebat betul bro kite ni, asyik rembak je.

izzu said...

oasis tanak rembak ngan abg ? i am wild romantic

not available said...

stetment wild romantic mmg tidak dinafikan ...

i sebagai penjaga Romance : Book of Shadow telah mendapat byk testimoni dan testis mengatakan izzu sgt VAST!!!

izzu said...

YES !!!! SAPA NYER TESTIMONI TU SHY ?

Ash Shinotsubaki said...

i suka part juara MC tuh... * terngiang scene gi exam bawak bantal.....lol

izzu said...

ahahah, aku tak igt pun part bwk bantal tu, choi

not available said...

izzu ... i ialah Queen Bee of the Sexy Kitten Club occaaayy~ so ramai la student2 i telah terserempak ngan i di Amani itu , tp last2 bermsg di lain hari bergos-gos.. how??

izzu said...

SO HOW ?

Oasis said...

Hahaha...nakal!

izzu said...

heheh, ada no hp tak oasis ? lela kita sms2

mine is 0126162457

misha.w said...

izzu!! jom konvoi saga!! keta i dah dpt!! black kaler!!

izzu said...

wha, shaz,,,u dh beli kereta ke ? saga gak ke ? sama la kita

yeay, team BLM

jap, mana u dpt link blog i ni ?

nak konvoi ke mana, darl ?