Wednesday, May 17, 2006

LAWATAN KE YAYASAN SABAH

Peristiwa ini berlaku sehari sebelum cuti wesak. Bryan nak gi book court untuk main badminton masa cuti hari wesak. Jadi, aku ikut dia gi book court tu, ari khamis, lps abis opis hour. Aku igtkan dia nak main kat Likas Sports Complex. Rupa-rupanya, dia nak main badminton ngan geng-geng dia kat Kompleks Yayasan Sabah. Sebab aku tak pernah ke sana, so aku nak ikutla...Dari hari tu lagi, aku nak tgk kompleks ni dari dekat. Sekarang hajatku tercapai jua.

Photobucket - Video and Image Hosting pintu masuk ke kompleks tersebut

So, Bryan pun book la court. Aku snap2 la gambar di area situ. Akhirnya, aku dapat tengok menara. Aku baca brosur "Mari Melawat Kota Kinabalu", ada featured menara ni. Namanya, Menara Tun Datu Mustapha. Sebelum ini, namanya adalah Menara Yayasan Sabah. Menara ini ditukar namanya kepada nama baru sebagai menghargai pengorbanan, perjuangan dan jasa Tun Datu Mustapha. Aku dah lupa, apa position dia tapi beliau merupakan orang-orang penting dalam mencorakkan politik di negeri Sabah.

Sangat cantik menara ini. Katanya, bangunan sangat unik kerana ia adalah antara bangunan di dunia yang menggunakan besi tunggal. Aku sendiri pun tak paham, kat mana uniknya. Mungkin dari aspek senibina dan teknik-teknik pembinaan yang membuatkan menara ini begitu istimewa. Di tingkat 18, terletak restoren berputar 360 darjah yang akan mengambil masa 62 minit untuk satu pusingan. Jadi, anda takkan terasa pening di sana. Nama restoren itu adalah Atmosphere. Restoren ini mempunyai view yang menarik ketika waktu senja. Kiranya, anda ingin makan malam bersama yang tersayang, bolehla menjamu selera di Atmosphere. Warna kemerahan lembayung senja yang kelihatan dari jendela, pastinya akan membuatkan makan malam anda lebih romantis.

Photobucket - Video and Image Hosting inilah menara iteew

Restoren ini agak eksklusif. Aku teringin mencubanya tapi apabila mengetahui yang harga agak mahal, aku lupakan saja hasrat itu. Tapi, kalau sudah bekerja nanti...sudah pasti aku akan mengajak si dia untuk makan malam di sini. Mesti suasana romantika akan menemani di sepanjang malam. Tapi, harganya adalah berpatutan dengan servis yang ditawarkan. Kiranya, berbaloi untuk menikmati hidangan di sini. Lebih-lebih lagi, ada pakej-pakej menarik yang ditawarkan untuk memikat merpati dua sejoli. Anda boleh memilih untuk dijemput oleh kereta mewah atau pun ingin dijemput dengan menggunakan helikopter yang akan mendarat di bumbung menara (kalau tak silap la) atau pun merentasi lautan dengan kapal layar yang mewah sambil menghirup bayu segar dari Laut China Selatan. Sekali seumur hidup menikmati makan malam begini, tiada salahnya. Apatah lagi bersama si dia, segalanya akan menjadi memori indah. Tapi, aku akan verify info ini sama ada ia tepat dan dah ada ataupun hanya khabar-khabar angin dan baru nak buat.

yang pasti, view dari menara ini memang sangat cantik. Kalau datang ke sabah dan duit bertimbun-timbun, tak tau nak buat apa, bolehla makan di sini. Akhir kata, terima kasih kepada Bryan kerana sudi menjadi jurugambar dan juga sudi mengangkut aku pergi balik sana sini. Nanti, kita makan-makan lagi kat Wisma Merdeka. Boleh jumpa yang tersayang ko plak. Boleh main simbah2 perfume lagi. Aku nak join, boleh ke...Bryan ? Ok apa, 3some pun. Eh, tetiba je nak celabed org punyer. Camne2 pun, aku suka hang out ngan ko Bryan. Cantik orang tersayang ko tu. Happy jer aku tgk korang bila berjumpa. Rasa macam nak simbah air. Motif, jeles ? Halllo, ko tu sapa !!!!

Photobucket - Video and Image Hosting cameraman untuk masa itu.

12 comments:

ROZZ said...

hey burrit... kenapa nama aku serta blog aku tak terlisted in your links????

izzu said...

hayooo, dah kena maki ngan mami besar. eh, dah list la. http://biduanitadediva.blogspot.com/ --> kat list my beloved friends : Biduanita Dediva. ke yuol ada blog lain lagi ?

Anonymous said...

cute kan cameraman iteeuuwwww *lariiii

izzu said...

wah wah, masih memendam rasa ke ? bestla bryan ni, i suka dia. sgt sporting walaupun kdg2 suka loyar buruk tp tadela seloyar buruk mcm puru yg sekali dgr trus nak hempuk ngan selipar jepun...matilamak

Anonymous said...

hhihih coi ngompat puru.. waa bryan dah ade cewek katanya.. hihi bryan mmg baek.. desy pisa pon kate nk pelok die *lariiiiii

Anonymous said...

stiap masa berada di tepi bryan... ahhhhh *matilah fantasi*

izzu said...

i tak umpat puru tp menyatakan kebeneran. betul kan, apa i ckp kan ? wah wah, pisa nak peluk dia...harap2 dia suka pisa, kalo tak, harus mati berangan je. dia suka ai, voley ? baru je balik breakfast dgn dia. ahaks...teman tapi mesra

datin cik sal said...

tak laratzzzzzz~!!

Ash Shinotsubaki said...

pening aku..

izzu said...

tak perlu nak pening2. i dibenarkan jd bimbo sekali sekala sbb i still single dan available. yuol dah berkapel...itu yg yuol pening. org berkapel memang mudah terasa pening. nnt nak gi lunch ngan bryan lagi...jgn jeles pisah

Okabe said...

Motif nak jeles? ..Lele x perlu jaja nama i yee.. si Bryan tu ranking ke 100000 berapa ntah... ayo..perluke past tense lele? Lele sila mute kan dirimu!! exam lagi satu paper.. ayooo ttbe i sentap.. xpela.. sabar separuh dari iman..

izzu said...

yes, mmg tak perlu, tiada apa2 di antara kami. hanya kawan biasa.