Monday, February 04, 2008

TRIP TO MIDVALLEY

Ini adalah citer yang basi. Tapi, sebab dah upload gambar dan tersimpan sebagai draft...jadi post je la entry ni. Sebenarnya memang malas nak tulis. Tapi, kena tulis gak. Boss tade, so free all day long. Yeay!!!! Tak baik curi tulang ni. Tapi, takpela. Kejap je nak update bukan lama pun. Cuti hari wilayah, kitorg tak buat apa-apa pun. Dok umah je. Memang best cuti tapi cuti akan jadi bosan kalo tak buat apa-apa. So, kitorg bertiga pergi lunch di SOP MELETOP. Aku suka makan kat situ. Sebab, kedai makan tu tepi jalan, laluan orang. So, leh usha orang. Sambil2 usha pekerja2 kat SOP MELETOP tu. Hehehe... Ala, menikmati keindahan ciptaan Tuhan, apa salahnya kan ? Then, Loma call dan nak datang umah kitorg. So, kitorg dah jadi berempat. Lepas makan2, borak2 dan lepak2 kat SOP MELETOP tu...Ajud nak gi Midvalley. Kitorg pun bersetuju nak gi sana sebab memang tade buat apa-apa pun hari tu. Dia kata nak cari baju dan suar untuk company dinner dia.
ME, LOMA AND SYAI
Then, kitorang beramai-ramai jalan kaki ke komuter station Salak Selatan. Syai cakap, dekat je. Tapi, bila berjalan ke sana dari umah, jauh jugakla. Berpeluh-peluh jugakla. Kan senang kalo naik LRT Salak Selatan dan turun kat LRT Bandar Tasik Selatan. Kemudian tukar ke komuter Tasik Selatan dan terus direct ke Midvalley. Takyah nak jalan jauh-jauh dan berpeluh-peluh. Tapi, sebab kononnya dekat dan nak jimat, sanggup jalan kaki di tengah panas nak ke komuter Salak Selatan. Sebab semua setuju nak jalan dan aku sorang yang bangkang, jadi semua la catwalk ke sana. Tapi, standard la komuter ni kan. Memang lama nak menunggu. Mujurlah tak delay. Tren sampai on time. Kalo tak, memang dah kena sumpah seranah.


TENGAH POSING SOLO SEMENTARA TUNGGU KOMUTER

Bila tren sampai, orang dah penuh. Standard la komuter. Nak tak nak, kena naik gak. Tak sanggup nak tunggu lagi for next train. Kebetulan, pintu tren yang kitorg naik tu, dipenuhi oleh orang-orang iran. Hmm, smart gak. Tapi, sebab tak muat, kenalah dok rapat2 tapi still ada distance la. Rimas dok rapat2. Tapi, aku terperanjat bila mamat iran tu tarik tangan aku dah tarik aku rapat ke arahnya. Aku ngan muka gelabah, ikut jela. Loma, Syai dan Ajud...mulalah sok sek mengumpat aku, bila tengok mamat2 iran tu tarik aku dok rapat2 ngan diorang. Nak buat camne kan, sbb nak bagi ruang kat org lain. Memang aku berdiri sangat dekat, sampaikan kalo aku pusing kepala aku, memang aku akan bercium ngan mamat iran tu. Aku cuak. Yelah, pak arab ni kan ganas2. Kat UTP dulu, orang2 iran ni tak friendly.

LOMA, ME AND AJUD

Tetiba, tengah aku berdiri kaku di situ...mamat iran ni pegang2 tangan aku. Pegang lengan aku dan ramas2. Aku buat muka blur dan terperanjat. Rupanya, diorang suka tengan lengan aku. Katanya, lengan aku tuff. Lepas tu, trus interview aku. Tanya pasal gym la, workout la. Dahla, aku ni paling malas ke gym walaupun ada membership ngan Fitness First. Aku jawabla mana yang aku tau. Masa ni, si Loma, Syai dan Ajud tak abis2 dok ngumpat aku. Lebih2 lagi, mamat iran yang dok berdepan ngan aku tu, memang gorgeous. Hahaha, aku suka suka suka. Lagi diorang ngumpat, lagi la aku makin galak. Kali ni, aku pulak yang interview diorang. Rupanya, diorang ni semua student kat IPT di KL ni. Nak gi Petaling Street nak gi cari dvd. Aku tanya, kenapa sampai ke Petaling Street nak cari dvd. Lepas tu, diorang gelak-gelak je dan buat muka yang aku dapat agak apa jenis dvd yang diorang cari. Dvd blue la tu, apa lagi kan. Tapi, memang bestla diorang ni. Memang friendly. Berbeza ngan iranian di UTP yang mcm hampeh. Sepanjang jalan, aku borak ngan diorang je. Loma, Syai dan Ajud aku buat-buat tak nampak je. Hehehe. Sampai je midvalley kitorang turun. Sayang tak mintak no hp diorang. Kalo tak, leh la contact2. Buat kawan2, ajak kuar jalan2 dan kenal2 ngan lebih mendalam. Takpe, kalo ada rezeki, terjumpa lagi.

6 comments:

not available said...

..... and this is not the first time kena ngurat dekat public places kan??? kan? kan??

izzu said...

hehehe, adalah jugak :) ala, itu rahsia la. taknakla citer semua. lagipun, i ni bukannya hot stuff pun. insan biasa je. tade apa yang menarik.

"dah start low esteem and inferior mode"

not available said...

AWAS!!! THIS IS MAJOR!!!

izzu said...

shhh, diam2 je. nanti, tade market plak kalo u dah bocorkan rahsia i.

i ni, cuma friendly dan happy go lucky serta caring. tu yang ramai nak kenal ngan i :P

puji diri sendiri ni...

not available said...

pengsan atas pangkuan smbil ekceli ciknek dlm mulut *nanges*

izzu said...

wah, ttba ada dalam mulut. ingat lolipop ke ?

siamg terbayang malam merindu