Sunday, March 18, 2007

6 THINGS YOU DONT KNOW ABOUT ME - PART 3

Ketiga : 1st CRUSH

Nurhamimi Salihah bt. Abdul halim. Nama itu cukup indah dan molek. Seindah dan semolek tuan empunya diri. Dia merupakan rakan sekelas ketika aku di darjah satu hingga tiga. Kami memang berkawan baik. Selalu bertanding di dalam pelajaran. Jikalau bukan aku di tempat pertama di dalam kelas, pasti Nurhamimi Salihah akan mengunggulinya. Begitulah sebaliknya.

Disebabkan kecerdikkannya, kepandaiannya serta lemah lembut tutur bicaranya membuatkan aku tertarik. Namun perasaan minat di bangku persekolahan, apatah lagi dalam usia semuda itu, hanyalah mainan semata-mata. Aku terputus hubungan dengannya apabila aku bertukar ke sekolah lain semasa di darjah empat.

Azwandi merupakan kawan karibku di sekolah. Seperti Nurhamimi Salihah, Azwandi juga sekelas denganku sejak dari darjah satu hingga tiga. Aku masih ingat rupanya yang “Chinese look” dan kulit keputihan dan berpakaian kemas menjadikannya tampak segak di mataku. Dia sangat baik dan selalu menjagaku. Walaupun kami sebaya, aku menganggapnya sebagai abang.

Ke mana sahaja, kami pasti bersama-sama. Jika dia tidak hadir ke sekolah walaupun satu hari, aku pasti akan berasa gelisah. Sangat terasa kehilangannya. Lama-kelamaan, aku berasakan yang aku memerlukan kehadirannya dan berharap agar dia selalu disampingku.

Tanpa aku sedari, aku menaruh minat padanya. Aku rasa cemburu, jika dia menghabiskan masa bersama orang lain dan bukannya denganku. Perasaan ini sungguh aneh dan aku terkeliru. Akhirnya, kami terputus hubungan kerana aku bertukar sekolah ketika aku di darjah empat.

Teringin sekali untuk bertemu mereka berdua. Mesti, masing-masing sudah ada kehidupan sendiri. Mungkin mereka sudah berkahwin dan mempunyai anak-anak yang comel-comel. Aku doakan kebahagiaan untuk mereka berdua.

1 comment:

Anonymous said...

I have secrets too.

But even until now, it was kept a secret.

But to cut it short, its like yours.