Monday, March 13, 2006

FAREWELL KENDURI - TRIBUTE TO DIBAH

Jumaat malam lepas, aku telah menghadiri satu kenduri. kenduri kesyukuran merangkap farewell party. MR. Noren, one of our staff kat opis ni, kena transfer ke kl. so, inilah tujuannya buat kenduri ni. dan anak dia, si Nurul Adibah invited all the trainees to join in the party. Dibah pun trainees jugak kat opis cawangan sabah ni, dept finance, totally different from me la...aku dept. health, safety & environment. mrasalah, pening baca laws and regulations je. sbb bapak dia kena transfer, dia pun kena transfer sekali lah. anyway, dibah akan abis practical end of this march, 4 months earlier from me.

event bermula after solat isyak, dalam pukul 8 malam tapi malam tu, bersiap2 kat umah ali. pukul 9 baru gerak kuar dr umah ali ke umah dibah. saja je pergi lewat2 sbb nak mengelak part doa2 dan zikir munajat. boley githu ? dtg nak makan sajork...rupanya, other trainees dah sampai lebih awal. aku, syai, ali & meimoan sampai paling last :P

eh, abg hairul nizam datang gak. dia notice aku...dan angkat2 kening serta memberi senyuman kat aku, for sure la aku balas balik ngan senyuman yg melebar. haih, bila la dpt bertegur sapa dan berborak mesra ni. susah betul kalo dept. lain2...kalo satu dept. senangla sikit nak berkenalan lebih2. eh, abg pancha wijaya pun ada tapi dia dah nak balik. aku pun memberi pandangan sayu kat dia, tak sempat nak borak2. then, dia pun tgk ke arah aku dan dia pun senyum. aku apa lagi, terus melebarla senyuman aku. haih, dia pun dept. lain....nampaknya, lepas ni kena attached ke dept. teknikal la pulak. baru lah boleh rapat2 sikit ngan hairul nizam dan wijaya ni. *matilah mak, berangan over.

lepas semua org dah bali, barulah kitorg start makan. terpaksala aku jd lead utk amik makanan. semua malu katanya. sabar jela...malu nak makan kat kenduri. motif ? sbb aku kompiden, aku makan je. tak sabar2 nak melantak tgk lauk pauk yg sedap. ada udang lagi tu...harusla meratah udang sajork. mintak tolong syai snap2 gambar. dah makan2, dah borak2..apa lagi, balikla. sebelum tu, kenala bersalam ngan MR. Noren dulu. yelah, dia kan tuan rumah. tak elok lepas makan, blah camtu je. kenala say thanks. ni bukan hotel, dah kenyang terus blah.

skrg, aku menunggu je event2 yg ada makan2 ni. dan dinner2 di hotel2 serta event2 melethop di hotel2 jugak. best gak dept. aku ni. walaupun ari nni aku rasa mengantuk gila sbb tak cukup tido last weekend. nnt aku citer kemudian, apa aku buat. mmg ligat aku, last weekend.

Image hosting by Photobucket say peace faris!!! ala, comelnye dia~~~

Image hosting by Photobucket all the trainees dtg, kecuali farid & nurul

Image hosting by Photobucket inilah gambar makanan2, ni baru sikit. ada banyak lagi. sedap mak dibah, masak

Image hosting by Photobucket comel tak, budak ni ? nama dia faris, anak kak mariah. rasa nak kidnap je budak ni, buat jd anak angkat

6 comments:

Anonymous said...

matila cari anak angkat jugak ker izzu? ops*

izzu said...

hehehe, tgk kak imah ada anak angkat, mrasa gak nak anak angkat. kak imah kan idola. nnt kalo susah sgt nak cr khalid, anak angkat pun boleh la.. :P

Unknown said...

Ala ala bebudak mintak hadiah kat santa claus gittew - duk atas peha! :)

izzu said...

ahahah. kelakar la plak. tp perlu ker samakan i ngan santa claus ? keji sgt. i tak sebesar santa claus ye :P tp dia mmg cute, rasa mcm nak ternak dia, biar dia jd khalid berjaya :P

Unknown said...

Aiyyooo Izzu.. aiseh man..sorry ekk.. mak nak samakan ngan budak tu lah; bukan u ols!!! :P santa Claus kan berjanggut dan rambut putih pakai baju merah bagai? :P

Mmg cute :) jadilah dia khalid berjaya dan bergaya!

izzu said...

hehehehe, i paham apa yg yuol maksudkan. gurau2 sajork :P