Sunday, March 26, 2006

RECOGNITION DINNER 06

warning lagi sekali : jgn percaya gak tarikh dlm ganbar2 tu...lupa nak adjust.

on 24th March 06, aku join dinner ni. dinner ni adalah bertujuan utk bg awards kat staff2 yg cemerlang. tp, aku trainee sajork, so tak tercalon la, kalo tidak2, sah2la aku yg menang utk trainee paling gigih surf internet waktu opis hour...hehehe :P Tapi, aku jd ajk utk dinner malam ni. kiranya jd org penting gakla walaupun nan ado buat kerjanya, datang utk makan sajork !!! tp disebabkan ada org komen, blog aku penuh ngan gambar2 tgh melantak, so aku taknak letak gambar2 makan atau makanan. lain entry aku letak balik. :P

event ni, di buat di MAGELLAN SUTERA HARBOUR RESORT. sempatla aku snap satu gambar yg menjadi lambang resort ni. memandai je claim..hehehe. tapi cantikla resort ni. 5 stars ni, kalo tak silap aku, kiranya, ni la hotel paling melethops kat kota kinabalu ni. cantik gakla, tp tak sempat nak round2, bz rehearsal di sblh siang dan buzy bekerja di sblh malam sbg ajk.

Image hosting by Photobucketwelcome to sutera harbour beach resort !!!

ni lah, kerja aku, jd receptionist sajork. aku ngan wan kena pastikan yg semua staff register sebelum masuk ballroom. yelah, saja nak tgk brapa ramia yg datang. atas kertas, katanya dekat 200 org. tak taula kalo tetiba malam ni bertambah2 plak orang nyer. tema malam ni, is urban dan men must wear black and ladies must in red.

Image hosting by Photobucketaku ngan wan menjaga registration counter

so, inila baju aku. tp recycle sajork. baju ni, aku dah pakai 2 atau 3 tahun lepas, masa dinner batch aku, di utp tu. dan baju inilah jugak yg menyebabkan aku menang best dress. dress ke ? tadela, menang king of da nite, sajork. kawan aku, si zulaikha menang queen of da nite. mmg cantik baju dia, ala2 nampak lurah lite2. tp dia mmg cantik pun kalo tanpa dress tu. ni, tgh posing bersama2 staff yg juga jd ajk pada mlm tu. diorang jaga counter lucky draw. sebelah menyebelah je, meja diorang.

Image hosting by Photobucketbergambar bersama-sama ajk


menu malam tu, sedap sgt!!! melantak tak hengat tp tak perlu la tunjuk gambar tgh melahap kan ? baik tunjuk gambar2 suasana dinner, lagi memeri kan ? gambar kat bawah ni, aku paling suka. heheheh....akhirnya aku dpt bergambar ngan mr. constantine & mr. robin. memula nak amik gambar berdua2an je, tp nnt nampak obvious sgt, apa plak org kata kan ? so, kenala ambik gambar bertiga-tigaan. sah2la si wan jd cameraman aku malam tu. aku suka tgk diorang ni. constantine comel sajork, robin pun comel gak tp misteri...*matila mak, suka orang tua. cuma, melepas nak bergambar ngan org paling hot malam tu, hairi dr LGAST (Labuan Gas Terminal). cepat sgt dia balik, tau2 je aku nak bergambar ngan dia. sentap !! *matilah mak, pecah lobang sendiri....

Image hosting by Photobucketi love this picture, mr constantine in the middle with mr robin next to him. dpt gak bergambar ngan diorg. yeay!!!

ni aku rasa couple paling hangat malam tu, dr kalangan trainees. memang sehati sejiwa, gaya oriental lagi. aku pun dulu ada satu baju cam ali tu, warna kuning tp sayang, baju tu aku basuh guna washing machine, turun color baju lain...terus jadi baju tompok2 merah kuning, dah mcm bendera selangor. simpan saja la dlm almari, tak pakai2 dah sampai sekarang.

Image hosting by Photobuckethot couple of the nite. ali & meimoan in oriental style

session bergambar beramai2, sure la ada kan ? ngan staff2 sbo ni. dan ntah sapa punya award, aku pinjam utk digayakan, berangan sajork...apa salahnya kan ?

Image hosting by Photobucketbergambar beramai2 selepas habis dinner

setiap kali event, for sure do la kena ada gambar solo kan ? ni pose solo dr aku. sorry, tade posse tgh melantak dah...hehehe

Image hosting by Photobucketthis is me...

dah habis dinner, geng2 trainees...ramai2 conquer stage, bergambar sakan. macam budak2 sgt. yelah, dah kitorang je yg paling muda dalam ballroom tu. lain2 semua dah kertu. tanpa trainees ni, sapa lagi nak jd kuli batak kat opis kan, ooops.....tp, aku happy sgt internship kat sini. macam2 event aku leh join. dan aku tak terasa jd kuli batak coz aku bekerja ngan hati yg tenang dan redha. bg aku semua kerja yg diberi pasti ada hikmahnya dan mestila dilaksanakan ngan sebaik mungkin. *matilah mak, tade satu pun aktiviti berkaitan engineering

Image hosting by Photobucketall trainees in one picture

aku dikepit oleh 2 gadis jelita. konon2nya berangan nak jd panca sitara la. tapi, tak cukup korum. bertiga pun bolehla tp kalo dah bertiga sajork, jadi destiny's child la kan ?

Image hosting by Photobucketme with emily & pija

aku tgk, selendang bulu2 si meimoan tu nampak cantik sgt, so aku pinjam la utk posing2 ngan camera aku ni, apa lagi wan, cepatla snap gambar aku. harus nnt, kena beli satu. nak gak ada selendang bulu2, muffler dah ada...

Image hosting by Photobucketsilent moment

akhirnya, aku menang gak lucky draw. selama ni, tak pernah menang pun, tangan aku ni tak pernahnya nak bertuah utk lucky draw tp kali ni, menjadi plak. tp kira lucky ke, kalo letak nama sendiri dlm list pemenang ? hehehe...

Image hosting by Photobucketfinally, i won this lucky draw !!!

totally tired rite now. kenyang dan mengantuk pulak...so, lepak2 la kejap kat lobby sebelum berangkat pulang. hadiah dah dpt, bergambar ngan org yg disukai pun dah..... kiranya mission accomplished....

Image hosting by Photobuckettired, just sit and relax

gambar penutup, diserikan ngan aksi bergelumang dgn ballons. budak2 ni mmg...pantang nampak ballons sure semua berebut nak ambik bawak balik. bukan ada pekdah pun... mujurla aku tak jd macam diorang ni...tp q day ari tu, aku ambik gak ballons hijau tuh. heheheh, kembang elok lagi, kat tepi cubicle aku ni...

Image hosting by Photobucketlast picture, with balloons

last words, mmg aku enjoy gila malam tu....the best dinner yg aku pernah join. walaupun sound system kureng tp i've so much fun. tak sabar2 utk event yg seterusnya. NEXT !!

10 comments:

marisa said...

nots, syiralimanzi skandal aku dulu kat situ eh??al-kisahnye....

izzu said...

yeke nots ? skrg ni, dai dah bertunang pun. tunnag dia, satu dept ngan aku, dak utp gak, trainee gak :P

marisa said...

tau...ooo..dia tunang ngan dak tu eh? hopefully selama la..dia tu selalu tukar kapel tau masa kat sini..very the uaya. even dulu dia penah bukak cenel 'boyak'(buaya) kat irc tau....

izzu said...

aku rasa diorang kekal. kalo tak silap aku, grad je, diorang kawen. biasala tu, sblm ada kapel tetap...sure la cikcur2 dulu, cr mana yg seswai, kan kan kan ?

marisa said...

syyyyhhh~~~perlu ke cerite cikcur ka sini??? tak perlu ye~~ ahh,sentap!!!

izzu said...

nda apa, org tak tau pun, kalo org lain tau dan paham, maknanya dia nayah la :P

Anonymous said...

kelles izzu..nmpk mcm azwan ali la plak *matila aznil* chihihihi *azlela*

izzu said...

perlu ker mcm azwan ali ? choi je!!! simpang malaikat 44.

Anonymous said...

ooo gitu ye~
skandal~boye~
hehehe
:)

izzu said...

mana ada scandal. tak baik tau buat gossip. susahla mcm ni kalo kawan, semua akan jadi scandal. nnt sapa nak kawan ngan ai lagi ?