Thursday, March 16, 2006

HANG OUT WIT AMY - PART 2


kat sabah ni, masa berjalan amat pantas. jam 11 malam dah macam jam 12 malam. so, sampai sana, dalam jam 11++, terus masuk. amy order margarita, aku order coke sajork (i'm not a drinker). melangkah masuk saja, terus tak berkelip mata. mmg byk janz cando dlm tu, pelbagai bangsa. dr melayu, cina, kadazan sampailah bangsa asing, indonesia, filipina dan susly. aku lead amy, buat atwaf selamat dtg dlm shenny tu. amy sgt2 la happy ke sini. "tak sia2 kita dtg malam ni. crowd meriah. cuci mata cepat!!!"

malam tu, ada performance form a band. aku lupa dah apa nama band tu tapi yg pasti lead singer ngan guitarist dia mmg cando. haih, pening kepala dok sabah ni. orang jual vcd cetak rompak tepi jalan pun cando, apatah lagi org yg smart dan betul2 cando. mau naik juling bijik mata ni. amy menten nak scanning, aku dah tak sabar2 nak menari. tujuan aku dtg ke club hanya utk clubbing and dancing je. malas aku nak usha org ke, scan org ke. buang masa sajork. so, aku terus meluru ke depan dan menari macam orang gila. suka, suka sgt...lama betul tak clubbing happy2 camni. dahla menari sorg2, freak sgt. tapi aku tak peduli, aku nak menari gak puas2. pastu, break sat sbb ada band performing. kalo kat BB, sahla break ngan drag show kan...miming sajork. 3 kali rasanya band tu perform. lagu black eyed peas, linkin park, eavanescene, sean paul dan mcm2 lagi la. ada mamat2 buat head banging, aku join sekali, boley ?



ttba amy panggil aku, katanya dia sakit perut. choi je, dah ckp jgn makan cabai tu byk2 tp menten melantak. mana nak cr toilet tgh org ramai2 ni ? kalo ada pun, seswai ke nak "membuang" kat situ. sure penuh ngan muntah2 org sajork. aku suruh dia tahan jela, dan aku continue dancing. selfish tak, aku ? hehehe. aku ajak menari, dia tak mau. sibuk nak tackle abg kat bar tu. takel la amy, kalo dpt nnt share2 la, boley ?



aku continue dancing2, dan aku perasan ada sorg mamat ni ngan pompuan ni. tgh nari2 tak jauh dr aku. hmm, mmg cando. tinggi melangit, kulit tan dan muka jambu. tapi aku buat dono jela. manala dia nak kat aku yg tak setinggi mana, tembam plak tu. pastu dia pun menari2 ngan pompuan tu, maybe gf dia. tapi, aku perasan yg mamat ni, makin lama makin dekat dia menari ngan aku. bukan dia sorg, ngan pompuan tu sekali pun....menari dekat2 ngan aku. sah2la aku dah tade space nak menari. aku pun trus naik atas stage. yes!!! barula boleh gelek over, ruang byk. dan aku perasan yg mamat ngan pompuan tu pun menari makin dekat, menghala ke stage tmpt aku menari and he smiled at me. i smiled at him back. tp, aku still pikir negative, mungkin dia senyum kat org sblh aku kot. tak maula org kata aku perasan plak. aku ni bukan melethop, biasa sajork. then, aku turun stage...menuju ke amy. amy kata, "aku rasa mamat tu usha ko la, dr tadi lagi aku tgk." nampaknya, aku tak perasan la, sbb amy pun perasan tp aku tadela happy mana. biasala kalo kat club, tgk2 org kan. mungkin dia tgk aku mcm freak kot sbb menari sorg2 mcm org gila *matilah mak, low self esteem...



then, aku sambung lagi menari. kali ni, mamat and pompuan tu betul2 sebelah aku. aku pun tak pasan bila diorg kat sblh aku. aku buat selamba sajork. dan aku rasa, dia saja je langgar2 badan aku, sentuh2 aku, dan laga2 tangan. padahal, kat situ byk lagi space. aku makin pening. pompuan tu menari depan dia dan dia dok peluk2 pompuan tu sambil belai2 rambut dia tp dlm masa yg sama mcm flirt ngan aku. hayooo...compius. suddenly, dia pusing ke arah dan aku, dan senyum kat aku for one more time. dan aku pasti dia mmg senyum kat aku, sbb dia kena tunduk bawah nak senyum kat aku dan aku terpaksa mendongak ke atas nak senyum balik kat dia. sah2, mmg dia tgk aku dr tadi dan aku tak berangan. bukan saja senyum tapi borak2 guna isyarat tangan (dia bukan bisu dan aku pun tak bisu, cuma muzik kuat sgt, ckp pun tak dgr). aku menten senyum dan terkelu. oh, cando nya dia. then, ttba je pompuan tu nak gi minum dan tarik sekali mamat tu. choi!!!! very der tak bg peluang nak borak betul2.



but, aku teruskan menari. malas aku nak buat apa2 move. kalo betul2 dia nak, sure dia akan approach lagi kan ? lepas tu, aku menari kat center stage, dikelilingi oleh kapel2 str8 ni. dan aku nampak kelibat mamat ni lagi, macam tgh seraching someone. nak kata cr pompuan tu, pompuan tu ada kat sblh dia. takkan cari aku kot ? tp, aku menten buat dono jer. bila club dah nak tutup, aku pun keluar ngan amy and passing by this guy. he just stared at me, maybe hoping that aku akan tegur dia. tp aku buat2 tak nampak je. ntahla, aku rasa maybe dia just main2 saja. so, aku menten posse kekwat tapi dlm hati berharap dia tegur aku, boley ? bukan pose kekwat tp berhati2, takmau syok sendiri atau being a dumb guy hoping for impossible thing to happen. dan aku kuar club tu, tanpa tegur dia. i just watched him walking away from shenny with the girl.



after that, aku ttba rasa menyesal. kenapa aku tak tegur dia ? kenapa aku tak just say hi ? kenapa i dont even bother asking his number ? maybe dia betul2 interested in me ? maybe i was wrong ? maybe i overthink and always expecting the worse to happen ? haih....i do regret it, for not making any move or showing him that i like him too. but i have no confidence. a gorgeous guy like him has interest in me, an ordinary guy. its sound ridiculuos. i took a deep breath and rethink my objectives for clubbing. i just wanna go clubbing to have some fun and dancing all nite long and obviously not searching for a soul-mate. i achieved my objectives and i dont feel any regret anymore. at least, i'm having so much fun, hanging out with amy all weekend. amy, turun kk lagi, call aku yer, nnt lehla clubbing lagi. :P

2 comments:

Anonymous said...

tu la kau izzu .... seperti yg kite gorsip-gorsip over the phone beberapa hari lepas, aku rase die nak tunggu kau tegur dulu. tp kalau aku pun takut jgk entah2 mamat tu berlakon je kot, nanti jd mcm daia kat KLCC kan? kene pelangkung sbb kantoi usha jantan. peluang hanya dtg sekali, tp aku yakin ia akan dtg sekali lagi utk kau izzu

izzu said...

itulah, aku amat berhati2 dlm membuat move. takut!!!! harap2 ia akan dtg lagi. cinta datang lagi ---> dina