Thursday, March 16, 2006

HANG OUT WIT AMY - PART 1

hi, all !!!! apa khabar ? malam ni, bosan yg amat. aku dok kat umah sewa ni, sorang2 je. si syai overnite kat umah ali & meimoan. diorang berdua tu baru saja kematian seekor arnab yg comel yg baru sajork beli last 2 week. so, diorg ajak syai ke umah diorang, mungkin nak comfortkan diorang atau pun nak suruh syai ganti jadi arnab yg mati tu. aku pun nda tau.



si farid plak gi melepak ngan kawan2 dia kat utim sana, ntah apa dia buat aku pun tak tahu tapi kawan2 dia macam ahli2 masjid sajork. so, aku assume dia gi berdakwah la kot atau dgn kata lain join geng2 tabligh. lantak diorang la nak buat apa, asalkan masing2 happy, dok githu ?



kat umah sorang2 ni pun best gak. sunyi sajork, leh gak aku baring2 sambil berangan. balis saja dr opis aku terus masak nasi, masak sayur dan masak lauk. masak simple saja. ala, aku je pun nak makan, so takyahla masak banyak2. asalkan boleh makan, okla kan. so, lepas makan, layan sat desperate housewive season 2 eps 12 yg baru aku donlod. tade tv ni susah betul. takleh tgk cite best2. mujurla opis aku ada internet, leh gak aku donlod cite tu.

haih, melalut plak. aku sbnrnya nak cite apa yg aku buat last week. last week, amy um datang ke kk ni. dia dah jd cikgu sekolah mngh skrg ni, kat lawas, sarawak. aku lupa apa nama sekolah tu, pelik sgt. kiranya,lawas ni kat sempadan sabah dah. so, kk is the biggest town yg plaing hampir dan dia pun nak balik kl minggu ni, so sng la. skrg kan musim cuti sekolah. so, aku jumpa amy, sabtu malam, last week. katanya, nak jumpa ngan aku malam jumaat tp dia tal call2 aku pun. rupanya dia dah beromen ngan mamat sabah. haih, patutla diam sajork. rupanya, tgh sedap kena rodok sampai senak perut. mrasa la ngan ko. sabar jelah.



so, aku jumpa amy kat hotel kinabalu, di kk ni. dia overnite kat situ. murah sajork hotel tu tapi selesa la nak tido. lagipun, sblh hotel tu, kampung air. kampung air tu, tmpt port melacor akak drag2. aku pernah lalu situ masa diorg tgh melacor. cantik2 gakla akak2 kat situ. nak gi berkenalan, takut. nanti, dia kata nak kaco port plak. kalo port plu plak, taman sblh mahkamah. boley kat situ ? sgt choi tmpt tu. macam taman berhantu sajork. taman tasik permaisuri tu lagi cantik dan meriah utk cikcur. taman kat situ tak sama ngan taman tasik, taman tasik free sajork, kat situ berbayar. aku pernah borak2 ngan plu yg melaco kat situ (plu patah riuk segala, cuma tak drag je). dia ckp, semalam boleh dpt $200. wah, meriah!!! pastu, dan2 terus offer nak jadi mak ayam, kalo dpt orang, untung bahagi dua. motif ? aku tak mau melaco kat situ. aku cuma nak tgk2 tempat sajork. dinch mau ke situ tp tu jela port plu, sedey tak, kk ni ?...



amy kata nak dinner. aku bawakla dia ke pasar pilipina. aku ajak dia dinner kat kawasan ikan bakar. yealh, sabah ni kan murah2 seafood dia. dah pilih kedai, aku amik sotong besar dan amy amik ikan pari. melantak punya melantak, $12 sajork. kalo kat semenanjung, aku rasa mau $20++ dah makan2, balik hotel sat, nak tukar baju dan bersiap2 nak gi clubbing. aku suggest pergi Q Bar. coz, kat kk ni... Q Bar tu port plu. dah 3,4 kali gakla aku ke sana tapi crowd dia tak semeriah BB la. crowd tak ramai sgt, dan tak perlu nak sesak macam kat BB. rimas aku gi BB tp dah lama aku tak gi BB, so aku tak tau camne skrg. anyway, Q Bar ni comfy jugakla. ada sofa set, ada kusyen2...kalo aku ke sana, sure amik tmpt sofa2 tu. selesa sikit. tapi amy nak gi clubbing kat club yg meriah dan penuh ngan janz cando2 berair. so, aku suggest shenninigan atau nama singkatannya shenny sajork. tapi shenny ni bukanla port plu tapi aku tau plu ada ke sana coz club ni mmg byk org cando2 tapi byk yg str8 la. amy pun decide. dia kata,"aku lagi rela pergi club str8 yg byk janz cando dr pergi club plu yg semuanya patah riuk." jawapan muktamad, shenny la, hala tuju kitorg.

No comments: